Frissen Zalából

2021.05.28. 15:35

A Kihívás napján mozogtak a kanizsaiak

Május utolsó szerdáján tartják világszerte a Kihívás napját. A kezdeményezés 1982-ben indult Kanadából, azzal az elvvel, hogy május utolsó szerdáján 0 órától este 9 óráig folyamatosan számolták, hogy hányan végeznek aktív testmozgást legalább 15 percen keresztül. Az elmúlt években a Kihívás napja már igazi közösségi eseménnyé vált: iskolák, települések, csoportok, klubok vetélkednek egymással, izgalmas kiegészítő programokkal.

Benedek Bálint

A Kanizsai Futóklub minden évben kilométergyűjtő futást szervezett, ami az idén sem volt másként. Rendhagyó módon, mindenki saját idejét beosztva, saját útvonalán gyűjtötte a maga kilométereit, szerdán 0 órától egészen 21 óráig. Ezt követően a szervezők összesítették a bediktált eredményeket, összesen 281 kilométert futottak a kihívás résztvevői.

A nagykanizsai Gombor Nikoletta (képünkön) úgynevezett Core Training csapata a sportos perceket gyűjtötte a nap folyamán. Az alapkoncepció itt is ugyanaz volt, hogy kihívás ideje alatt minél több időt töltsenek örömteli sportolással, mozgással. A tagok összesen 683 percet mocorogtak össze, ez több mint 11 óra aktív testmozgást jelent. Edzőjük oklevéllel és vegán fehérjés csokis keksszel kedveskedett nekik.

Gombor Nikoletta

- Azért, hogy mindenki megoldja a testmozgást, különféle videókkal segítettem nekik – mesélte. – Már az első lezárások alkalmával létrehoztam egy zárt Facebook csoportot, hogy fenntartsam a motivációjukat. Karácsonykor például egy adventi naptárral kedveskedtem a tagoknak, 24 napon keresztül minden reggel felöltöttem az aznapi „meglepit”, egy-egy rövidebb edzést, gyakorlatot, amit a nap folyamán bármikor elvégezhettek.

Hozzátette: még mindig van, aki nem térhet vissza a terembe edzeni, ezért továbbra is aktív a csoport. Videókkal könnyítette a sportolásukat, próbált olyan edzéseket, tornákat felvenni, amit bárki könnyen beilleszthet a napjába. A komplett törzsizom erősítő edzések mellett például egy ébredés utáni átmozgató, mobilizáló torna is népszerű volt. Sőt még egy „irodai torna” is, amit munka közben, vagy kanapén ücsörögve is könnyedén elvégezhettek, felfrissítve az elmacskásodott derekukat, nyakukat, vállaikat.

- Kifejezetten fontosnak tartom, hogy foglalkozzunk gerincünk egészségével, Core Training típusú óráimon a gerinc körüli izmok erősítésén és stabilizálásán van a fő hangsúly – mesélte Nikoletta. – Nem csupán az izmokat, hanem a központi idegrendszer idegpályáit is trenírozom. Erősíti a tartóizmokat, növeli a hajlékonyságot, fejleszti az egyensúlyt. Nemtől, kortól és edzettségi szinttől függetlenül bárkinek ajánlott, aki erős, stabil és feszes törzsizomzatra vágyik, és szeretne elkerülni, vagy megszüntetni helytelen testtartásból, instabilitásból adódó hát-és derékfájdalmat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!