Mozi

2021.07.18. 19:30

Kései előzmény a Fekete Özvegy film

A Marvel-univerzum gépezete a járványhelyzet alatt sem állt le, ez idő tájt elsősorban a sorozatokra koncentráltak, mégis vitathatatlan, hogy a szuperhősöknek a mozivásznon a helyük. A sort a Fekete özvegy önálló filmje nyitotta, a kérdés, erre volt-e szükségük a rajongóknak?

Péter Zsombor

Hiába szeretjük Nat (Scarlett Johansson) karakterét, ha a filmnek nem igazán van tétje Fotó: Jelenet a filmből

Natasha (Scarlett Johansson) épp szökésben van a szokóviai egyezmény megszegése miatt, ám visszatér az életébe egy rég nem látott ismerős, a hozzá hasonlóan profi gyilkos, Yelena (Florence Pugh). Eltervezik, hogy felkutatják és felszámolják az úgynevezett Vörös szobát, ahol anno kiképezték őket. Ha el akarjuk helyezni időrendben a cselekményt, akkor az Amerika kapitány: Polgárháború és a Bosszúállók: Végtelen háború közé kell illesztenünk a Fekete özvegy történéseit. Erről árulkodik Natasha szökése, illetve a harcostársak sűrű emlegetése is. Noha főleg ezen az idősíkon játszódik a film, néhány flashback formájában visszatekintünk a címszereplő múltjára, de ez inkább afféle kötelező kör, mintsem tudatos karakterépítés. Pedig lehetett volna koncentrálni a Vörös szobára, a kiképzésre, arra, miként ébredt rá özvegyünk, hogy egy romlott rendszert szolgál. Helyette a családi szál kerül elő, melyben a maga módján van ráció, bár kezd borzasztó unalmassá válni, hogy minden filmben, ahol háromnál több ember összetart, már családot kiabálnak. Ha már itt tartunk, ki kell térnünk a szereplőkre. Natasha és Yelena a két húzónév, párosuk remekül működik, szerethetők és kemények. Segítségükre siet (vagy inkább fordítva) a Vörös őr (David Harbour), aki Amerika kapitány kvázi szovjet megfelelője, de kis túlzással egy értelmes jelenete nincs, illetve a szerepe kimerül a bárgyú poénok szállításában. Az antagonistáknál sem jobb a helyzet, holott a Kiképző személyében egy roppant stílusos és egyedi ellenlábas állt rendelkezésre. Az első találkozása Natashával hatásos és ütős akciójelenetet eredményez, ám ezután már csak pillanatai vannak. Amikor pedig felfedik a személyazonosságát, el is veszik belőle minden misztikum és érdekesség. Óriási kihagyott ziccer, amit akár a komplett végeredményre rá lehetne sütni. A Fekete özvegy első fele működik, ahogy felépítik a konfliktust, összeáll ez a diszfunkcionális kompánia és küzdenek, az kétségtelenül szórakoztató. Ahogy haladunk a válaszok, majd a megoldás felé, úgy válik egyre érdektelenebbé az összkép. Alapvető b-filmes logikai buktatókba és következetlenségbe szaladnak bele, a poénok sokszor fárasztóak és a végső, látványos zúzás sem nyújt semmi olyat, amit ne láttunk volna már sokkal jobb kivitelben.

Hiába szeretjük Nat (Scarlett Johansson) karakterét, ha a filmnek
nem igazán van tétje Fotó: Jelenet a filmből

Natasha sosem volt főszereplő, de mellékalaknak tökéletesen működött és nagyon lehetett szeretni. Az önálló filmje sem rajta bukik el, karakterében lenne potenciál, csak nem feltétlenül a legérdekesebb történetet mesélték el az életéből. A Fekete özvegyben bőven vannak hibák, de a legnagyobb baj vele, hogy nagyjából öt évet késett. Főleg a Bosszúállók: Végjátékban látottak fényében jogos ez a kijelentés. Visszatérni a Marvel világába nem volt rossz érzés, de ezúttal csak egy oké akciófilmre futotta.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában