2018.09.19. 09:00
Stratégiai megállapodás a járműalkatrész-gyártókkal
Együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá kedden dr. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára, valamint dr. Nyírő József, a Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének elnöke a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya konferenciatermében.
Dr. György László beszél az új rendezvényközpont első eseményén Fotó: Pezzetta Umberto
Az Ipar 4.0 konferenciasorozat részeként szervezett eseményhez jubileum kapcsolódik. Mint a MAJOSZ elnöke köszöntőjében elmondta, 25 éves a 300 tagvállalatot tömörítő szervezet. Nyírő József közölte, nagyon fontos számukra stratégiailag ez a helyszín, ahol a jövő járműiparának kutatásfejlesztési és innovációs központja alakul. Az elnök közölte, az együttműködési stratégiai megállapodással még inkább elkötelezettek a járműipari vállalkozások fejlesztésében.
Az eseményt köszöntötte Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos, aki a tesztpálya kapcsán többek között elmondta, a fogadóépület rendkívül gyorsan, egy év alatt készült el, maga az egész létesítmény pedig 40-50 százalék közötti készültségben van, s jövő év végére a befejezéséhez közeledhet a beruházás. Dr. Háry András, az autóipari próbapálya vezetője bejelentette, a tegnapi esemény volt az első az új rendezvényközpontban. Balaicz Zoltán polgármester köszöntőjében kiemelte, hogy a város biztosítani tudja mindazt a szakképzett munkaerőt, amely a kutatásfejlesztéshez és az innovációs feladatokhoz szükséges.
Dr. György László Gazdaságfejlesztési tervek 2030-ig címmel tartott előadást. Először a nemzetközi környezetet vázolta fel, s kijelentette, gazdasági hatalomváltás megy végbe. Míg 2009-ben a világ legfejlettebb hét országa kétszer annyi GDP-t termelt, mint a feltörekvő déli és keleti államok, 2050-re megfordul ez a trend. Ehhez alkalmazkodni kell Magyarországnak. Szólt az új technológiai kihívások jelentőségéről, amiket alkalmazni kell. Mint mondta, ezért fontos, hogy a nagy multik hazánkba telepítsenek tevékenységeket. A járműipar területén hatalmas változásnak nézünk elébe az elektromos hajtású járművek elterjedésével és az önvezető járművek megjelenésével, ami átalakítja a beszállítókkal szembeni követelményeket is.
Prof. dr. Monostori László egyetemi tanár, az MTA-SZTAKI igazgatója a CPS-gyártásról (cyber-phisical system) és kapacitásmenedzsmentről, Ligetfalvi Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. vezérigazgatója pedig az exportstratégiáról beszélt. HP