2025.03.17. 12:30
Most érkezett! Új gazdát keres Nagykanizsa egykori büszkesége
A MOL Nyrt. eladásra kínálja a szebb napokat látott nagykanizsai gépgyárat. A DKG-t 2020-ban zárták be, majd 2022-ben modern vagongyár létesítése körvonalazódott, ám a beruházás nem valósult meg. A közel 54 ezer négyzetméteres gyártelepet most 3 milliárd forintért szeretné eladni a tulajdonos, a MOL Nyrt. ugyanakkor kikötötte, hogy csak egyben értékesíti a területet.
A DKG gyártelep eladásáról szóló hirdetés az ingatlan.com weboldalon található. A leírásban olvasható, hogy a telephelyen 54 vegyes funkciójú (iroda, műhely, raktár és egyéb speciális) épület található változó állapotban. Több csarnokban nagy teherbírású híddaru került beépítésre. A telephely több önálló hrsz-on található, de csak egyben értékesítik. Az eladási 3,01 milliárd forint ár nettó ár, azt + áfa terheli. Az ingatlannal kapcsolatos részletes információ kérhető az alábbi címen: MOL Nyrt. Ingatlangazdálkodás (1117. Budapest, Dombóvári út 28.)

DKG gyártelep 3 milliárd forintért
A Dunántúli Kőolajipari Gépgyár (DKG) a város egyik legnagyobb foglalkoztatójának számított a rendszerválás előtt és az azt követő évtizedekben is. A cég sikeres időszakában termékpaletták sokaságát gyártotta, többek között: görgősfúrókat, tolózárakat, olajipari szerszámokat, gömbcsapokat, acélszerkezeteket (pl. fúrótorony), nyomástartó edényeket. Ehhez technológiai háttérként gumiüzemet, kovácsüzemet, hőkezelő üzemet, hatalmas forgácsoló és hegesztő kapacitást, hatalmas anyagraktárat működtetett. Kiegészítésként olajipari járműveket épített, alakított át, vagy javított.
Öt éve állították le a gyártást
Az egykor közel 2000 embernek is munkát adó vállalatnál a 2010-es években indult el a lejtmenet, egyre nehezebben tudtak megrendeléseket szerezni, így időről-időre létszámleépításeket voltak kénytelenek végrehajtani. A 2010-es évek közepén Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő vezetésével még aktív tárgyalások folytak a FőŐTÁV (Fővárosi Távfűtő Művek) illetékeseivel a gyár hasznosításáról, ám ezek a tárgyalosok kútba estek. Végül 2020-ban már csak alig 80 ember maradt állományban, a gyártást végül május végén állították le.
Vagongyár ezernél is több munkahellyel
A bezárást követően két évvel mégis úgy tűnt, hogy sikerül életet lehelni az üres gyárba, 2022 márciusában ugyanis Palkovics László akkori innovációs és technológiai miniszter bejelentése szerint a cseh NYMWAG-cégcsoport a legmodernebb gyárát és kutató-fejlesztő bázisát hozta volna létre Nagykanizsán, javarészt a DKG volt gyártelepén. A tervek szerint több mint 1000 új munkahely is létesült volna a fejlesztések kapcsán, ám a beruházó az orosz-ukrán háború kapcsán kialakult uniós szankciós politika miatt elhatalmasodó energiaválság miatt először csak csúsztatta a beruházást, végül le is mondott róla, noha erről azóta sem jelent meg hivatalos közlemény.

Fotó: Szakony Attila
Pozitív fordulatot is hozhat
Hogy a hatalmas, 3 milliárd forintért meghirdetett gyártelepet ki fogja megvásárolni, azt egyelőre nem lehet tudni. Mindenesetre csak olyan befektető jöhet szóba, amelyik valamiféle ipari termelést kíván megvalósítani, ez pedig akár pozitív fordulatot is hozhat Nagykanizsa számára. Információink szerint a háttérben most is zajlanak tárgyalások, egyeztetések a gyártelep hasznosítását illetően.
Az eladással kapcsolatban kerestük a Mol Nyrt. sajtóosztályát, amennyiben választ kapunk frissítjük cikkünket.