2025.02.28. 17:40
Új BMW-vel villant a rendőrség, észre fogod venni az úton (galéria)
Ava és Beka stramm „kislányok”, hiszen egyikük töltötte fel azt a rendőrautót, mellyel a képzeletbeli gyorshajtót üldözték a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán pénteken. A zalaegerszegi rendőrök vezetéstechnikai tréningjét mutatták be a sajtónak. Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. és a ZalaZONE InnoTech Nonprofit Kft. jóvoltából március elejéig instruktorok segítségével szerezhetnek magabiztos tudást és alapos járműismeretet a rend őrei.

Vezetéstechnikai tréning a zalaegerszegi ZalaZONE tesztpályán, aminek része volt a gyorshajtó üldözése és igazoltatása.
Fotó: Mozsár Eszter / Zalai Hírlap
A Zalaegerszegi Rendőrkapitányság a közelmúltban egy BMW iX3 típusú járművel gazdagodott, amely hamarosan bevethető lesz a közrend és a közbiztonság fenntartása érdekében. A gépkocsi 210 kW teljesítményű, 400 Nm csúcs-forgatónyomatékú, és 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre. Tízperces gyorstöltéssel 100 kilométerre elegendő energiával tölthető fel. A jármű képességeit a kezelhetőségi pályán személtették a sajtó munkatársainak, ahol azt is láthatták, hogy a vezetéstechnikai tréningen résztvevő rendőrök miként gyakorolják a gyorsítást, fékezést, szlalomozást.

Fotó: Mozsár Eszter / Zalai Hírlap
Vezetéstechnikai tréning, ez már a jövőről szól
A szimulációs gyakorlat egyik elemeként a Flashbotok, azaz önvezető elektromos autótöltő robotok gurultak a BMW-hez. Az IonDynamics által kifejlesztett intelligens megoldás először 2024 tavaszán mutatkozott be a ZalaZONE-on a GreenTech konferencia részeként. Az innovatív fejlesztés lehetővé teszi, hogy a töltésre szoruló járművek önállóan navigáló töltőrobotok segítségével kapjanak energiát a tesztpálya dedikált területén. Az Ava és Beka névre keresztelt töltőrobotok működését dr. Mészáros Virág energetikai projektvezető mutatta be. A Flashbotok bevezetése mérföldkő az intelligens, fenntartható mobilitás fejlesztésében, és újabb példa arra, hogy a ZalaZONE a jövő közlekedési megoldásainak élvonalában jár.

Fotó: Mozsár Eszter / Zalai Hírlap
Dr. Vereckei Csaba Iván r. dandártábornok, a Zala Vármegyei Rendőr-főkapitányság vezetője és Pummer Csaba r. alezredes, vezetéstechnikai vezető oktató arról tájékoztatott, hogy az egyenruhások öt csoportban, instruktorok irányítása mellett vesznek részt az elméleti és a vezetéstechnikai oktatáson a tesztpálya nagysebességű kezelhetőségi pályamodulján. A képzésről a kollégák tanúsítványt kapnak, melyet követően hamarosan a város és a környék útvonalain is találkozhatunk a zalaegerszegi rendőrök elektromos BMW-jével.
- Kölcsönösen megtaláltuk azokat a csatlakozási pontokat, ami előnyös mindkét félnek, miközben a társadalom számára is hasznossá tudjuk tenni magunkat – jelezte a dandártábornok. - Óriási segítség számunkra ez a fajta együttműködés. Mi pedig a rendelkezésünkre álló eszközökkel, tapasztalattal és tudással tesszük még látványosabbá, eredményesebbé a közös rendezvényeket, köztük azokat, melyek a közlekedésbiztonságról szólnak.

Fotó: Mozsár Eszter / Zalai Hírlap
Prof. dr. Palkovics László ügyvezető, kormánybiztos a rendőrség és a tesztpálya együttműködéséről elmondta, munkájukkal nemcsak az autógyártókat és ipari, kutatási partnereiket tudják kiszolgálni, hanem azokat is, akik vezetéstechnikai tréningeket tartanának. Mind az Autóipari Próbapálya Zala Kft., mind leányvállalata, a ZalaZONE InnoTech számára fontos, hogy jó együttműködést alakítson ki a rendvédelmi szervek helyi szervezeti egységeivel, és a rendelkezésre álló eszközeivel segítse a munkájukat. A rendőr kollégák számára lényeges a megfelelő képzés, hiszen munkájuk során gyakran veszélyes körülmények között vezetek, s gyorsan és biztonságosan kell reagálniuk.
Vigh László gratulált az eddigi fejlesztésekhez. Az országgyűlési képviselő hozzátette, május 14-én szeretnék felavatni az oválpályát, április 27-én pedig mintegy 1000 motorost vezetnének körbe a komplexumban, természetesen a rendőrség segítségével.
Ezeket tudja a FlasBoth:
- 4-es szintű önvezető képességekkel rendelkezik,
- akkumulátor kapacitása 104 kWh
- 8000 töltési ciklusra lett tervezve.
A jövő rendőrei a ZalaZone tesztpályán
Fotók: Mozsár Eszter