Ne fussunk azonnal a kormányablakba!

2025.01.15. 07:00

Ügyfélkapu+, még maradt kiskapu a lemaradóknak

Mire ez a cikk megjelenik, valóban az átállás utolsó óráiban leszünk. Hivatalosan és a gyakorlatban is január 15. éjfél után megszűnik a régi ügyfélkapu, s az új Ügyfélkapu+-on való regisztrációval vagy a DÁP applikációval intézhetjük ügyeinket digitálisan több felületen is. Mi a helyzet a lemaradókkal, csak a kormányablakban vár rájuk segítség?

Elméletileg még egy van napjuk az Ügyfélkapu+ regisztráláshoz olvasóinknak is, akik azt követően a kétfaktoros azonosítás után a magyarorszag.hu, a tarhely.gov.hu-ra, az epapir.gov.hu-ra vagy az eeszt.gov.hu-ra léphetnek be, ahogy előző cikkünkben is írtuk. 

ügyfélkapu+
Ügyfélkapu+ és DÁP, a kormányablakokban januárban megnőtt a forgalom.  
Fotó: Mozsár Eszter / Zalai Hírlap

- Megérte kivárni, sokat tanultunk azok problémáján, akik a legelsők között váltottak – jelezte Könye Diána könyvelő, akit egy adózási rendezvényen kérdeztünk a tapasztalatokról. – Sokan fordultak hozzánk, s nem csak a saját céges és egyéni vállalkozó ügyfeleink. Van, aki még mindig nyomógombos telefont használ vagy idegenkedik az applikációktól. Mindenféle riogatás ellenére senkinek nem veszik el az Ügyfélkapuja, ha nem csinálta meg a regisztrációt. A határidő lejártát követően az egyfaktoros ügyfélkapus azonosítással történő bejelentkezési mód továbbra is elérhető lesz az ugyfelkapu.gov.hu felületen, ahol elvégezhető a regisztráció. Lehet, úgy látják, talán most még nincs szükségük az elektronikus ügyintézésre, de eljön az idő, amikor például egyszerű orvosi vizsgálatok miatt szeretnénk ránézni a kórelőzményre az EESZT-ben. Akkor bizony jól jön az elektronikus ügyintézés és a digitális állampolgárság. Minden afelé mutat, hogy legyünk minél inkább önállóak, kevesebb papírt használjunk, ehhez azonban a digitális készségeinket is fejleszteni kell. S nem utolsósorban legyen türelmünk a változásokhoz, átállásokhoz.

ügyfélkapu+
Könye Diána szerint az Ügyfélkapu+ és a DÁP olyan készségeket kíván tőlünk, amit kénytelenek vagyunk megtanulni. 
Fotó: Pezzetta Umberto / Zalai Hírlap

A Zala Vármegyei Kormányhivatal arról tájékoztatta lapunkat, hogy milyen esetekben keresték, keresik fel a kormányablakokat.

- Ügyintézőink az ügyfélkapuval rendelkező állampolgároknak tájékoztatást, illetve segítségnyújtást adnak az Ügyélkapu +-ra történő átregisztrálással kapcsolatban, az ügyfélkapuval még nem rendelkező ügyfeleknek pedig ügyfélkapu regisztrációt is végeznek. Ezzel párhuzamosan a Digitális Állampolgár mobilapplikációt használni kívánó állampolgárok részére az applikációra történő beregisztrálást is elvégzik. Ügyfeleink az otthon megkezdett regisztráció sikeres befejezése, valamint a DÁP és az Ügyfélkapu+ használatával kapcsolatos részletkérdések egyeztetése (például az EESZT rendszer, illetve a magyarorszag.hu felületen lévő tárhely elérése) érdekében keresik fel kormányablakainkat – írták válaszukban. 

Ügyfélkapu+, a kormányablakok felkészültek a rohamra

Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, ezért megnövekedett kapacitással várják az ügyfeleket – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium a napokban. A tárca az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra – írta az MTI. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában