2025.01.07. 19:30
Ügyfélkapu+, barát vagy ellenség?
Ha újdonsággal találkozunk, ügyességünk függvényében lelkesedünk, vagy dühösen, de legalábbis szorongva leszóljuk. Miért lenne ez másképp a híres-neves ügyfélkapu+ kapcsán? Az ügyfélkapu+ olyan, mint a mikrohullámú sütő vagy a banki átutalás. Miért mondom?
Annak idején akadt, aki inkább kivette egyben a bankba utalt fizetését, hogy a konyhaasztalon szortírozhassa a bankjegyeket a sárga csekkekre, amikkel aztán beballagott a postára, és feladta. Mikrohullámú sütő? Gyanús betolakodónak minősült a gáztűzhely konkurenciájaként. Ez az érzés nem is esik messze az ügyfélkapu+ jelenségtől.
A személyes ügyintézésnek megvolt a maga bája, bár ritkán szövődött örök barátság állampolgár és ügyintéző között. Nem emlékszem, az ügyfélkaput mennyi idő alatt szoktuk meg. Tény, egészségügyi beavatkozásaink, kocsink, lakásunk, rezsink, adózásunk ügyezése időtakarékosabb lett.
Ügyfélkapu+: nagyobb izgalom
Most azonban a szokásosnál nagyobb az izgalom. A bizalom vékony, hisz dolgaink nyilvántartása nem egyirányú utca, megeshet, túl sok mindenbe lát bele a "nagy testvér". Telefonos, internetes csalások virágkorában mégis bonyolítani kell az azonosítást. Alig tanultuk meg a QR-kód-ot, jön az authenticator (azonosítást segítő alkalmazás). Na persze, azokat is hamisítják. Csak azt használjuk, amit a fejlesztő, az IdomSoft Zrt. ajánl.
Két telefon, laptop, informatikaérzékeny családtag, toll, papír, okosító videó futtatása, vödör kávé: ezzel az alapfelszereléssel álltam neki. Összejött, de senki se higgye, hogy professzora lettem.
Bőséges a kritika, sokügyfeles könyvelők dohognak. Üzeni a fejlesztő: ha csődöt mondasz, menj be a kormányablakba. Kedves ügyintézők, úgy néz ki, megint megyünk. Talán nem sokan, talán csak néhány napig - január 16-a után.