2025.01.09. 17:30
GYSEV vonatok járnak majd Zalában is
Tízpontos közlekedési akciótervet jelentett be Lázár János tárcavezető. Zalát hatványozottan érinti, hogy a jövőben a nyugat-dunántúli vármegyékben a GYSEV veszi át a vasúti személyszállítást.
Az építési és közlekedés miniszter – egyebek mellett – elmondta: 2025 júniusától visszafizetik a jegy árának felét, ha a vonat vagy a busz húsz percnél többet késik, felújítják a MÁV-csoport összes mosdóját, továbbá jelentős számú új autóbusz és mozdony szolgálatba állítására is ígéretet tett. Lázár János arról is beszélt, összesen 500 kilométernyi vasútvonalat átvesz a GYSEV a MÁV-tól, ami főleg a Balaton nyugati régióját – így Zalát is – érinti.
GYSEV-szerelvények, négy megyében
Amióta a tárca felel a közlekedési ágazatért, bevezették a sikeres vármegyebérleteket, megvalósult a tarifareform, s ötpontos akciótervet hirdettek, aminek a folytatása a most bejelentett vállaláscsomag, fogalmazott lapunk kérdésére Nagy Bálint közlekedési államtitkár, Keszthely és térsége országgyűlési képviselője. Zalát hatványozottan érinti, hogy a Balatontól északra és nyugatra – vagyis Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala vármegyében, illetve Veszprém vármegye jelentős részén – a GYSEV veszi át a MÁV-tól a személyszállítási feladatokat.
Nagyszerű szolgáltatás
Ennek előzményeként az állam többségi tulajdonrészt szerzett a GYSEV-ben, amelynek kapacitásait a jövőben a magyar utazók javára hasznosítják, persze meghagyva a cég ausztriai lábát is. „A tapasztalatok szerint a vállalat eddig is nagyszerű szolgáltatást nyújtott, s azt várjuk, hogy ez tovább javul”, szögezte le Nagy Bálint.
Lépésről lépésre haladnak
– Két éve került a minisztériumhoz a közlekedési terület, s ez idő alatt jelentős eredményeket értünk el, bár rengeteg feladat és munka vár még ránk – mondta Nagy Bálint. – Lépésről lépésre haladunk, a mostani tízpontos vállalás újabb mérföldkő. Látható: jelentős az utasszám-növekedés a közösségi közlekedésben, és azt szeretnénk, hogy ez folytatódjon. Ezt szolgálja a most bejelentett 10 pont is.
Az államtitkár hozzátette, „elaggott infrastruktúráról beszélünk, de azért dolgozunk, hogy ezt minél előbb megújítsuk. A magyar közlekedési vállalatot pedig szeretnék utasközpontúvá tenni, egyre jobb szolgáltatásokkal”.
Mi várható?
- összeadják a MÁV és a GYSEV erőforrásait, ide értve a járműveket és a pályaüzemeltetési képességet is
- a GYSEV eddigi hazai szolgáltatási területét több mint a kétszeresére emelik
- a GYSEV négy megyében felel majd a vasúti közlekedésért, az itt felszabaduló MÁV-os járműveket pedig átirányítják a keleti országrészbe