Közelebb a megvalósításhoz

2023.03.31. 11:30

A környezeti hatástanulmány nem gördít akadályt az új Mura-híd megépítése elé

Elkészült a Murakeresztúrt Kotoribával összekötő közúti híd megvalósíthatósági és környezetvédelmi hatástanulmánya, a dokumentumok elkészültét finanszírozó pályázat zárókonferenciáját - melyen magyar és horvát kormányzati tisztviselők is voltak - csütörtökön tartották a dél-zalai Semjénházán.

Pásztor András

A zárókonferencián Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő a híd megépítésének gazdasági és társadalmi hatásairól beszélt

Fotó: ZH-Archívum

A vendégeket Preksen László polgármester, a több mint  30 magyar és horvát települést tömörítő Mura Régió Európa Területi Társulás elnöke köszöntötte. Mint felidézte: a Mura-híd megépítése már a 90-es években megfogalmazódott a határ két oldalán élők körében. 1996-ban tanulmányterv, majd 2007-ben az engedélyezési terv is elkészült. Ám akkoriban a két ország közötti államközi egyezmény hiányában még nem valósulhatott meg a beruházás.

– A Mura EGTC társulás kezdeményezésére 2018. november 8-án ugyanebben a teremben az érdekeltek szándéknyilatkozatot fogalmaztak meg és fogadtak el a híd  megépítésével kapcsolatban – emlékezett vissza Preksen László, majd hozzátette: nem sokkal később, 2018. december 5-én a horvát-magyar miniszterelnöki találkozón bejelentésre került a Mura-híd építésének szükségessége. – Az új határátkelő kialakításától a turizmus további fejlődését, a gazdasági kapcsolatok előretörését is várjuk. De nekünk, a határ két oldalán élő embereknek a legfontosabb, hogy a meglévő családi, rokoni baráti, kulturális és sportkapcsolataink tovább éljenek és erősödjenek.

A zárókonferencián részt vett Sime Erlic horvát miniszter is. A regionális fejlesztéseket és uniós forrásokat kezelő minisztérium vezetője mindenkit arról biztosított, hogy a horvát kormány támogatja a az új híd megépítését.

– A tervezett Mura-híd a jelenlegi 48 kilométeres távolságot 3 kilométerre rövidíti Murakeresztúr és Kotoriba között, de ez az új közúti határátkelő Nagykanizsa és Kapronca vonatkozásában is távolságot és időt takarít meg – fogalmazott Cseresnyés Péter, a térség országgyűlési képviselője, aki a hídépítés társadalmi és gazdasági hatásairól szólva úgy fogalmazott: mindkét területen pozitív változás várható, felélénkülhet a határmenti régiókban a gazdasági együttműködés, sőt a kerékpáros turizmus is nagyot nyer az új híddal.

Miután a zárókonferencián elhangzott, hogy a környezetvédelmi hatásvizsgálat nem azonosított olyan okot a beruházás kapcsán, mely jelentős kárt okozna a környezetben, ezért a következő időszakban a híd engedélyeztetési és kivitelezési tervdokumentációjának elkészítése kezdődik. Az optimista becslések szerint az új Mura-híd építése 3 éven belül elkezdődhet.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában