2021.12.11. 13:00
Szakmai napot tartott Keszthelyen a Magyar Turisztikai Ügynökség
Országos információs rendezvényekkel is segítette a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a szektorban működő vállalkozásokat, főként az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmus területén.
Juhász Szabolcs előadást tart
Forrás: Magyar Turisztikai Ügynökség
A Széchenyi 2020 program keretében az MTÜ által koordinált Turisztikai innovációs marketing-együttműködési alapprogram 8,35 milliárd forint vissza nem térítendő uniós támogatásból valósult meg, a több éve zajló, most záruló projekt teljes költségvetése 9,823 milliárd forint volt.
A középpontban Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és három réspiac, az orvosi, a szenior és az akadálymentes turizmus területén működő vállalkozások segítése állt – fogalmazott lapunknak Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség igazgatója, aki elmondta: minden megyében tartottak szakmai napot.
– A projekt fő célja Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a vállalkozások piacra jutásának elősegítése volt – tette hozzá a szakember. – Azt várjuk a programtól, hogy hatására új piacokat érünk el, oldjuk a területi koncentrációt, és a szolgáltatások minőségének emelésével, továbbá a szemléletformálással nő a magyarországi vendégforgalom, illetve az abból származó bevétel. További fontos cél a turisztikai szezon meghosszabbítása is.
Juhász Szabolcs elmondta, a projektben marketingtevékenységet is folytattak, amelynek alapját az országmárka ismertségének növelését célzó imázskampány adta. A belföldi piacon a három területre fókuszálva próbáltak minél több információt átadni a szektor hazai vállalkozásainak.
Az MTÜ igazgatója lapunk kérdésére kiemelte: a Balaton nyugati medencéjében, hévízi központtal, az egészségturizmus áll a középpontban a gyógyvízre alapozva, amivel speciális célcsoportot lehet megszólítani. Az akadálymentesítéssel, illetve a szenior turisták még jobb kiszolgálásával a szolgáltatók magasabb bevételre tehetnek szert a térségben.