Frissen Zalából

2021.11.26. 13:43

Világító útburkolat segíti a bicikliseket a Zala völgyében

Sötétben világító burkolati jelek segítik a közlekedőket a Zala völgyében vezető kerékpárúton, az újdonságot pénteken mutatták be.

Arany Gábor

Innovatív és kreatív ötletek megvalósításával lehet Európa élvonalába kerülni, fogalmazott az újdonságról a Zalaszentgyörgyön tartott tájékoztatón Schanda Tamás, Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára, miniszterhelyettes. A közlekedési infrastruktúra fejlesztése a kényelmet és a biztonságot szolgálja, ebben kiemelt támogatás jut a környezetbarát közlekedési eszközöknek, tette hozzá. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az ötletek felkarolására hozta létre három évvel ezelőtt a kísérleti építések bizottságát, és azóta 28 újszerű technológia próbája kezdődött el, ilyen a világító útburkolati jel is. Az országban elsőként Nyergesújfalu és Tát között két kilométeres szakaszon látták el el a kerékpárutat a foszforeszkáláshoz hasonlóan a fényt begyűjtő és visszabocsátó festékkel felvitt útburkolati jellel. A második kísérleti szakaszt a bagodi vasútállomás és Zalalövő közötti jelölték ki. Az államtitkár hangsúlyozta, az útburkolati jelek a nappali fényt bocsátják vissza, energiát nem igényelnek, nem romlanak el, a fényszennyezésük is kisebb a szokásos lámpatestekhez képest.

Fotó: Zalai Hírlap

A kerékpárosok biztonságát szolgálja az újdonság, mondta Vigh László országgyűlési képviselője, miniszteri biztos, aki kiemelte, a Zalaegerszeget Zalalövővel összekötő 20 kilométeres kerékpárút nagyon népszerű a helyiek és a turisták körében egyaránt, mert sík területen halad, több település elérhető rajta.

Mórocz József, a Magyar Közút megyei igazgatója az újdonság részleteit is megosztotta. E szerint a cég által 2017 óta kezelt, a megyeszékhelyről Zalalövő- Zalapatakaljáig vezető bicikliút 12 kilométeres szakaszát, a bagodi vasútállomástól Zalalövőig látták el az elmúlt hetekben a fényt kibocsátó felezővonallal. Az 1600 négyzetméteres felület felfestése 5,7 millió forintba került. Ez a kísérleti jelzés drágább a szokásos, hagyományos festéshez képest, de jelentősen javítja a biztonságot. hiszen a sötétedés után a fénylő felezővonal megvilágítja a kerékpárút teljes szélességét. Az igazgató, azt is elárulta, hogy a következők időszakban vizsgálják a jelzés tartósságát, fénykibocsátó képességének változását, és ettől függően állítják rendszerbe külterületi kerékpárutakon.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában