2025.05.16. 13:06
Teljesen átalakul az M7-es autópálya, kiderültek a részletek – ez minden közlekedőt érint!
A kiviteli tervek harmadik negyedévi leszállítása után, még idén megkezdődhetnek az állami kisajátítások az M7-es autópálya mentén.
Erre azért van szükség, mert a fejlesztés miatt Érden több ingatlan útban van,az államnak pedig egyenként kell megegyeznie a tulajdonosokkal a vételárról. Ha minden jól alakul, akkor két és fél év múlva, 2027 harmadik negyedévében elindulhat az M7-es autópálya bővítése.

A Világgazdaság azt írta: az M7-es autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszának 2-szer 3 sávosra bővítése nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű. Az állam átadta a magyar gyorsforgalmi hálózat működtetését és fejlesztési feladatait (az M5-M6 autópálya és pár budapesti elővárosi szakasz kivételével) a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek (MKIF). Az állam és a koncesszor közötti koncessziós szerződés az M1-es és M3-as mellett tartalmazta az M7-es bővítését is. Így az MKIF adta be az M0-s és Balatonvilágos közötti szakaszra vonatkozóan a környezeti hatásvizsgálati engedélykérelmet beruházóként.
A fejlesztésre azért van szükség, mert a nyári hónapokban állandók a torlódások Budapest és a Balaton között. A tervek szerint teljesítsen megújul a főpálya, amit kétszer három sávosra bővítenek, és ITS, azaz úgynevezett intelligens leállósávokat építenek hozzá.
A beruházás az 16+249 kilométerszelvénynél kezdődik és a 90+603-nál ér véget. Ám nem lesz végig háromsávos a pálya:míg a 16+249 és a 70+500-es szelvény között 2x3+ ITS sávot építenek, addig a 70+500-es szelvény és a 90+603 szelvény között 2x2+ITS sáv kialakítását tervezik.
További részletek a Világgazdaság.hu-n.