A narancslé ára emelkedett a legtöbbet

2025.05.18. 17:30

Így alakult a gyerekinfláció, mutatjuk mennyivel szálltak el a gyerekeknek vásárolt termékek árai

Kakaós csiga, narancslé, gyümölcsjoghurt, hamburger, hátizsák és szemüvegkeretet. Ezek a K&H gyerekinflációs kosarában szereplő, jellemzően gyerekeknek vásárolt termékek, amelyek összértéke több mint hét százalékos emelkedést mutat az előző év azonos időszakához képest.

Drágulást mutat a K&H által mért gyerekinfláció. A pénzintézet gyerekinflációs kosarát tartalmazó kakaós csiga, gyümölcsjoghurt, hamburger, literes narancslé, hátizsák és szemüvegkeret összértéke 43 588 forint volt a Központi Statisztikai Hivatal áprilisi hivatalos árai alapján. Tavaly ugyanezek a termékek kevesebb mint 41 ezer forintba kerültek.

Gyerekinflációs kosár. A benne lévő termékek összértéke tavaly áprilistól több mint 7 százalékot emelkedett (Képünk illusztráció)
Gyerekinflációs kosár. A benne lévő termékek összértéke tavaly áprilistól több mint 7 százalékot emelkedett (Képünk illusztráció)
Forrás: Pixabay

Gyerekinflációs kosár – több mint 7 százalékos drágulás

A K&H közleménye szerint, ez az összeg 7,1 százalékkal magasabb a 2024. áprilisi értéknél. A több mint 7 százalékos drágulás meghaladja az áprilisi inflációt, amely éves szinten 4,2 százalékos emelkedésről tanúskodott. A pénzintézet legutóbb tavaly novemberben ismertette ezeket az adatokat, akkor több mint 42 ezer forintba került a kosár, ami 7,6 százalékos emelkedésnek felelt meg 2023 novemberéhez képest. Ahhoz képest tehát idén áprilisra kicsit lassabban nőtt a kérdéses termékek ára.

A hat termék közül az egyik a narancslé, amely több mint 30 százalékkal kerül többe, mint tavaly
A hat termék közül az egyik a narancslé, amely több mint 30 százalékkal kerül többe, mint tavaly
Forrás: Pixabay

Egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent

A kosárban szereplő termékek közül egyedül a gyümölcsjoghurt ára csökkent éves szinten, mégpedig 17 százalékkal, 164 forintra. A többi termék ára ugyanakkor emelkedett. A kakaós csiga idén áprilisban 254 forintba került, szemben a tavaly áprilisi 244 forinttal, vagyis ebben az esetben 4 százalék feletti volt a drágulás. Jelentősebb növekedés látható a narancslénél és a hamburgernél. Előbbi ára több mint 30 százalékkal 1160 forintra, utóbbié 14 százalékkal 1870 forintra emelkedett. Mindez azt is jelenti, hogy a gyerekinflációs kosárban szereplő élelmiszerek és a narancslé árának összege 3448 forint volt idén áprilisban, ami 16 százalékkal haladja meg a tavalyi 3 ezer forint alatti szintet. A hátizsák közel 4 százalékkal 12 270 forintra, a szemüvegkeret pedig majdnem 8 százalékkal 27 870 forintra nőtt.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!