Zöldre festett marketing

2025.05.14. 16:09

Fogyasztóvédelmi bravúr: visszavonulót fújt a Coca-Cola!

Az üdítőgyártó cégóriás átírja a palackok címkéit, mert azokon a fogyasztókat megtévesztő zöldállítások szerepelnek. A Coca-Cola meghátrálásáról a Tudatos Vásárlók Egyesülete számolt be.

"A Coca-Cola átírja a palackok címkéit, mert azokon fogyasztókat megtévesztő zöld állítások szerepelnek. Ez óriási siker és ebben nekünk nem kis szerepünk volt. Több európai szervezettel együtt elértük, hogy a cég ne állíthassa magáról, hogy „környezetbarát”, miközben a műanyagszennyezés bajnoka" írja a Tudatos Vásárlók honlapja. 

Coca-cola
Coca-Cola: a zöldre festett marketing nem megoldás, csak terelés    Fotó: Illusztráció/ Phung Quang Minh

A Gazdasági Versenyhivatalnál tett bejelentést az egyesület, amelynek, valamint más európai fogyasztóvédőknek és hatóságoknak a nyomására "a The Coca-Cola Company végre vállalta, hogy módosítja a megtévesztő környezeti állításokat a palackokon és reklámokban – például kijavítja „100%-ban újrahasznosítható” feliratokat, és eltünteti a zöldre festést sugalló képi elemeket is", számolt be róla a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Ezt azért tartják fontosnak, mert végre egy óriáscég beismerte: a zöldre festett marketing nem megoldás, csak terelés.  Egy újrahasznosítható palack nem csökkenti automatikusan a környezeti terhelést – főleg, ha 97%-ban műanyag flakonokban isszuk meg az éves 118 liter ásványvizünket. Ezért mi tovább fogunk küzdeni, hogy egyre több vállalat kövesse őket, szögezték le. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!