2025.01.02. 08:00
Generációváltás a nemzetközi siker vizén – Balogh Ádám és a Baki Agrocentrum Kft. jövőformáló története
A modern mezőgazdaság határain túl, a hazai és nemzetközi piacok közötti dinamikában találta meg új útját a Baki Agrocentrum Kft. A 2024-ben 30 éves, 100 százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás generációváltása példaértékűen zajlott le: az innovációra és fenntarthatóságra épülő jövőkép Balogh Ádám vezetése alatt a céget az agráripar élvonalába repítette. Lendülete, nemzetközi szemlélete és eltökéltsége a közelmúltban az EY Év Üzletembere díjat is kiérdemelte. A nem mindennapi sikerről, a közösségi szerepvállalásról és a jövőbeli kihívásokról kérdeztük az ügyvezetőt.
Balogh Ádám a közelmúltban az EY Év Üzletembere díjat is kiérdemelte
Forrás: EY
– Mi is pontosan az említett díj, és mit jelentett Önnek ez az elismerés?
– Az EY Az Év Üzletembere™ díj nemzetközi szinten is egyedülálló, 20 éves múltra visszatekintő üzleti kitüntetés. Ez az elismerés a teljes magyar üzleti élet számára követendő példákat állít, és azon vezetőket díjazza, akik nemcsak vállalkozásaikat, hanem közvetetten az egész hazai gazdaságot is fejlesztik. Megtisztelő számomra, hogy fődíjasként kerülhettem ki a megmérettetésből, ahol egy független bizottság bírálta el a közel 40 hazai üzletember elért eredményeit. Ez a díj megerősített abban, hogy a cégünk új generációja jó úton jár, és a döntéseink és irányelveink összhangban vannak a piac elvárásaival. Ugyanakkor a siker egy pillanatnyi állapot, amely megköveteli tőlünk, hogy újra és újra képesek legyünk megújulni, a fenntartható működésre törekedni és olyan innovációkat létrehozni, amelyek nemcsak a cégünk, hanem a szélesebb közösség javát is szolgálják.
– Mi különbözteti meg a Baki Agrocentrumot a mezőgazdasági piac többi szereplőjétől, egyben mi az a faktor a cégben, amely ekkora sikert eredményezett?
– Sikereink titka a családi kohézióban és a közös célokban rejlik. A cég fejlődésének alapját a családi gyökereink és a magyar termékek nemzetközi piacon való értékesítése iránti elkötelezettségünk képezi. Saját termelési üzletágunk biztosítja az átláthatóságot az ellátási láncban, valamint a gabonalaboratóriumunk, amely a minőség és élelmiszerbiztonság terén emel ki minket a versenytársak közül. Mindig nyitottak vagyunk az újításokra, amelyek növelik a termelés hatékonyságát és a termények minőségét. Cégünk értékei – szakmaiság, megbízhatóság, partnerség és kapcsolat – mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Baki Agrocentrum a hazai gabona- és olajosmag-termelés nemzetközi exportjában kulcsszereplővé váljon. A cégünk által végzett 2600 hektáros szántóföldi növénytermesztés és vetőmag-előállítás is hosszú távú értékeket képvisel.
– Mi jelenti az Ön számára az igazi sikert az üzleti világban?
– A sikerünk arról is szól, hogy a vállalatunk hogyan járul hozzá partnereink és közösségünk jólétéhez. Ezért nagyon fontos számomra a társadalmi felelősségvállalás és a közösségépítés, melyet az ágazaton kívül bizonyít a VOSZ Zala vármegyei elnökeként végzett munkám, amellyel igyekszem támogatni az üzleti közösségépítést és ösztönözni az egyes ágazatok közötti együttműködést. Emellett igazi öröm számomra, hogy a Prima Primissima-mozgalom keretében évente elismerhetjük a vármegye kiemelkedő példaképeit.
– Milyen hatása van a cégnek a jövő agrárszakembereinek képzésére és támogatására, valamint a régió gazdaságfejlődésére?
– Három évtizedes tevékenységük során jelentős mértékben járultunk hozzá Zala vármegye szántóföldi növénytermesztésének fejlődéséhez, szakmai színvonalának növeléséhez, egyúttal részt vállaltunk a termelők oktatásában, képzésében, valamint a termelés finanszírozásában. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a következő generációk szakmai fejlődését segítsük, támogassuk, és olyan szakembereket képezzünk, akik képesek lesznek megfelelni a jövő agráripari kihívásainak. Szeretném, ha a Baki Agrocentrum nemcsak üzleti sikereiről lenne ismert, hanem közösségi és fenntarthatósági elköteleződéséről is. (x)