Szponzorált tartalom

2020.10.15. 16:29

Weboldalak látogatottsága – mire klikkelnek a legtöbben?

A felgyorsult iramú világ fogyasztói megszokták, hogy minden csupán egy-két kattintásnyira van tőlük. A munkahelyi ügyek intézése, a családdal, a barátokkal való kapcsolattartás, a szórakozás széles spektrumon mozgó műfajai vagy a nyaralás leszervezése is, és a skálát akár végteleníthetnénk, hiszen alig akad olyan szegmense az életünknek, amit ne tudnánk megélni az online térben.

Search engine on a computer

Fotó: rawpixel.com

A weboldalak látogatottsága pedig, vagyis az, hogy mire keres a legtöbbször az átlagember, remek visszajelzést ad a marketing ügynököknek, meghatározva azt az irányvonalat, ami mentén elindulva további fejlesztések eszközölhetők.

Fókuszban a user, avagy mire kíváncsiak a magyarok a leginkább?

A témában rendszeresen végzett kutatások követik nyomon, milyen oldalakra kíváncsiak a legtöbben világszerte, és persze magyar viszonylatban is. A kapott eredmények az online ügynökök munkáját segítik, az információk birtokában ugyanis a felhasználói igények jóval mélyebben, célzottabban elégíthetők ki. A hazai lista élén álló weboldalak várható módon a legnagyobb neveket takarják, úgymint a Google, a Facebook és a YouTube. Nem meglepő eredmények ezek, mint ahogy azon sem döbbenünk meg, hogy sokan kíváncsiak a friss hírekre, érdeklődnek a sportesemények, az autó- és ingatlanvásárlás iránt, vagy éppen látogatják meg a felnőtt tartalmakat kínáló +18-as oldalakat.

Weboldalak látogatottsága – egy linképítő szemével

De miért is olyan fontos ez a lista, illetve miért evidens az online marketinges ügynök és a linképítő szemszögéből? Nos, a weboldalak látogatottságának az ismerete ad egy korrekt képet arról, hogy mely oldalakra érdemes PR cikkeket elhelyezni, annak reményében, hogy az adott ügyfél honlapja pozitív megítélést kaphasson. Persze a relevancia az aktuális weboldal és a PR cikk tartalma szempontjából elengedhetetlenül fontos.

A mindenkori mozgatórugó, az online reklám

Ne álltassuk magunkat, bekerülni a leggyakrabban látogatott weboldalakra nem gyerekjáték, viszont nem is lehetetlen! Kizárólag azok rúghatnak labdába, akik a lehető legszakmaibb hozzáállást tanúsítják. Mivel a nagy oldalak sem vetik meg a szponzorált online reklámokat – hogy is tehetnénk, hiszen többnyire abból „élnek” – , fontos a számukra, hogy teret engedjenek a szintén anyagilag támogatott tartalmaknak.

A Google tényleg a barátunk?

Igen, az, méghozzá megbízható, hű barátunk. A Google, bár villámgyorsan gondolkodik, mielőtt megjelenítené a böngészőbe bepötyögött kulcsszavakra a találati listáját, komplex és roppant bonyolult feladatsorok egész hadát végzi el. A Google többek között megvizsgálja a felkínálni készült oldal látogatottságát, megbízhatóságát, általános tartalmát és a korhatáros besorolását is. Mivel a Google a látogatói igényeket magasan mindenek fölé helyezi, ezért evidens, hogy azokat a honlapokat fogja ajánlani, amelyek relevánsak és biztos forrásnak számítanak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!