2020.09.09. 07:00
Digitálisan biztonságos az adóügyek intézése
Idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatain személyesen megjelenők száma. A koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb digitális csatornák, s a NAV-nál szinte minden ügy elektronikusan is intézhető.
Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent, tájékoztatta lapunkat a NAV Zala Megyei Adó- és Vámigazgatósága. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket ügyfélkapun, mint az előző évben. Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható NAV infóvonal is, ahol adó- és vámügyeket érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra pedig megoldást kaphattak az érdeklődők. E-mailben kétszer annyian, mint tavaly, azaz több mint 50 ezren kértek segítséget adózási ügyekben.
A NAV-nál az elektronikus ügyintézéshez magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az ügyfélkapu mellett szintén kényelmes, gyors ügyintézési lehetőség az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer (06-80/20-21-22), amihez mindössze egy előzetesen igényelt ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.
Akinek még nincs ügyfélkapuja, az a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postahelyen vagy akár a külképviseleteken is regisztrálhat.
Kiemelt képünk illusztráció.