Szponzorált tartalom

2021.06.10. 07:43

„De jó szemüveged van, hol vetted?” – Interjú Kenesey Bálinttal

„A szemüvegkeretek tekintetében mi, magyarok kissé konzervatívak vagyunk, s kevésbé követjük az aktuális nemzetközi trendeket, de a fiatalok egyre fogékonyabbak az újra e tekintetben is”, mondja Kenesey Bálint, a zalaegerszegi Eyewear Store 27 éves tulajdonos-üzletvezetője, aki már pályakezdő látszerészként saját üzletről álmodott. Az optika tavaly októberi nyitása óta pedig számos extrém vásárlói álmot váltott valóra.

Varga Lívia

Kenesey Bálint nemcsak a látszerész mesterségben járatos, hanem a trendekben is. Figyeli a nagy divatmárkák aktuális kínálatát, s elérhetővé teszi Zalaegerszegen is. Fotó: Pezzetta Umberto

Itt van például ez a Nike napszemüvegkeret, amibe aranyszínű dioptriás lencsét tettünk – mutat egy friss képet a telefonjában az ifjú üzlettulajdonos, aki nyolc esztendeje vette át látszerészi bizonyítványát a Semmelweis Egyetemen, miután elvégezte az intézmény másfél éves képzését. Meséli: véletlenszerűen döntött pont e szakma mellett, miután az egyik zalaegerszegi optikában kapott egy ilyen ajánlatot.

Meg kellett teremteni az alapokat

- Azt szoktam mondani, amikor az ismerősök, barátok erről kérdeznek, hogy valamit választani kellett és ez jól hangzott – jegyzi meg mosolyogva. – De a viccet félretéve: ez egy különleges szakma, ami megfogott engem.

Az elmúlt években több megyeszékhelyi optikában is dolgozott, de közben mindvégig tisztában volt azzal, hogy saját üzletet szeretne, csak meg kellett teremteni hozzá az alapokat, ami időbe telt.

- Közben rengeteg tapasztalatot szereztem, szóval az elmúlt majd’ egy évtized nem volt elpazarolt idő – hangsúlyozza Kenesey Bálint, aki úgy véli: a vállalkozói létnek van egyfajta szabadsága, amire ő mindvégig nagyon vágyott, nem talált ugyanis olyan munkahelyet, ahol engedték volna, hogy kiteljesedjen, feljebb lépjen. Nem titkolja: a városban nagy a konkurencia, hiszen tíznél is több optika működik, ám ez nem feltétlenül rossz, hiszen „folyamatos fejlődésre sarkall”.

Jók a visszajelzések

Az Eyewear Store szemüveg és kontaktlencse szaküzletet tavaly október közepén nyitották, az induló vállalkozást a koronavírus-járvány különösen nehéz helyzet elé állította.

- Azt hittem, könnyebb lesz, de a kezdeti nehézségek nem szegték kedvemet. Szerencsére nagyon jók a vásárlói visszajelzések, azt hiszem, jó úton járunk – mondja.

Kenesey Bálint nemcsak a látszerész mesterségben járatos, hanem a trendekben is. Figyeli a nagy divatmárkák aktuális kínálatát, s elérhetővé teszi Zalaegerszegen is. Fotó: Pezzetta Umberto

Úgy véli, bár emberekkel bánni nem mindig könnyű, ha valaki jó eladó és pozitívan áll a vásárlókhoz, azt viszonozzák.

- Nyitáskor elhatároztuk: nem távozhat elégedetlenül tőlünk egyetlen vevő sem. Így, ha probléma adódik egy általunk készített szemüveggel, addig dolgozunk rajta, míg tökéletes nem lesz – szögezi le Kenesey Bálint, aki nemcsak a látszerész mesterségben van otthon, hanem a trendekben is. Folyamatosan figyeli a nagy divatmárkák aktuális kínálatát, s elérhetővé teszi azt Zalaegerszegen is.

A vastag keret dívik

Mutatja: még mindig a vastag keret dívik, zömében fekete és sötétbarna színben, de lassan teret nyernek a színes darabok is. Emellett kezdenek divatba jönni az elegáns, vékony fémkeretek, valamint a dupla átkötős pilótafazonok. A fiatalok keresik ezeket, ők a többi korosztálynál előbb nyitnak az újdonságokra.

- Ami a napszemüvegeket illeti: náluk jellemzően a dioptriás fogy, a sötétített üveg ma már a keretek zömébe beletehető. A fényre sötétedő lencsét is keresik, de ritkán, tízből egy vásárló, ezt inkább a középkorúak és az idősebbek veszik. S természetesen népszerű a napszemüveg-kontaktlencse párosítás is.

Napszemüvegben egyébként most a pilótafazon dívik, és keresettek az elegáns, nőies keretek.

Nálunk a vásárlók háromnegyede nő – folytatja Bálint, aki úgy tapasztalja: a hölgyek igényesebbek a szemüvegeikre, sűrűbben cserélik, többet tartanak, így nem ritkán az elegáns mellé sportosat is választanak. Olyan is van azonban, aki a divat helyett biztosra megy, és törhetetlen kerettel készítteti el szemüvegét.

– Vevőink nagyrészt megfogadják tanácsainkat. Mindig segítünk választani, a szakmai szempontokat is figyelembe véve. Szólunk, ha egy keret nem áll jól vagy méretben nem passzol. Ez nem csak a vevőnek, nekünk is érdekünk, hiszen az a jó reklám, ha valakire ránéznek az utcán és azt mondják: „hűűű, de jó szemüveged van, hol vetted?”.

Fontos a megfelelő méret

Az első szempont mindig a megfelelő méret, fontos, hogy jól illeszkedjen az orrunkra. Ha lehet, akkor a lencse felső harmadán nézzünk keresztül, s szélességre is legyen ideális, ne álljon el nagyon, sorolja a főbb ismérveket a szakember, aki kérdésünkre elárulja: természetesen „civilben” is figyeli a szemüvegeseket.

- Ez szakmai ártalom. Ránézek valakire az utcán és a márka alapján egyből tudom, hol csináltatta a szemüvegét. Nagyon jó érzés viszontlátni valakit, aki a vásárlónk volt, és tudni, hogy hordja a nálunk készíttetett szemüvegét.

Hárman mindenkiért

Az Eyewear Store-ban Bálint és kolléganője, Miszoriné Horváth Andrea látszerészként segít keretet s hozzá lencsét választani a hozzájuk fordulóknak, és megvan a szaktudásuk ezek összerakásához is. Farkas Zita pedig optometristaként a tökéletes dioptriát határozza meg.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!