2025.03.19. 19:30
Erre a dalra táncol most az egész világ, a kanizsai lemezlovas megfejti a titkot
Egy amerikai rapper, Doechii Anxiety című dala felforgatta a Tik-Tok, a Facebook, az Instagram és a YouTube közösségi csatornákat. A dal egy feldolgozás, mégis mindenki felkel a fotelből, hogy mozogjon rá. A nagykanizsai származású lemezlovas, M. Tailor, vagyis Szabó Márk a titok nyomába eredt.

Doechii amerikai rapper dalára mozog az egész világ
Fotó: Facebook
A 26 éves Doechii feldolgozására Will Smith amerikai színész is megmutatta tánctudását. Azóta pedig az összes internetes közösségi oldalt felrobbantotta az új trend, minden hazai és külföldi ismert, illetve kevésbé ismert influenszer készített már hasonló videót.

Fotó: ZH
Doechii: feldolgozásból új őrület
– A dal alapja Gotye – Somebody that I Used To know vagyis Csak egy régi ismerős című dala, ami 13 éve jelent meg a YouTube csatornán és jelenleg 2,4 milliárd megtekintésnél jár – mesélte M. Tailor. – A feldolgozásból alakult új zene Anxiety, azaz a Szorongás címet kapta. Telibe talált a zene témája, mondanivalója, hiszen a szorongás ma szinte népbetegségnek számít.
Szöveg a mából
A lemezlovas betekintést engedett a dal szövegébe is. Szerinte erős sor az, amikor a rapper mondja: „Mintha valaki figyelne engem és szorongásomat.” Vagy egy másik: „A pénz az ereimben van, ez egy természetes kereskedés; Azt hiszem, szükségem van egy csempészre Oroszországban". Persze a szexet is érinti a szókimondó rapper. Majd visszatér a szorongáshoz és ezt énekli: "A szorongás folyamatosan próbálkozik nálam…"

Fotó: Hepho Photo
A fiatalok körében a legnépszerűbb
– A Shazam applikáción második helyen áll a dal, egyszóval szépen fut – folytatta. – Azért is lehet ennyire népszerű az Anxiety, mert alapjáraton van egy ismert csengése, dallama. Az előbb említett sokat mondó szöveg hangulata, illetve annak változásai megfogják a hallgatót, akik könnyen azonosulhatnak a tartalmával. A közösségi média gépezetét, ha egyszer beindul, akkor nagyon nehéz leállítani. Rengeteg felhasználó használja videóiban, sztorijában, így terjed, akár mint a vírus. Célközönsége talán 16-25 év közöttiek, viszont személy szerint én nem illesztettem be a zenei repertoáromba.