Krimi

2023.03.14. 04:50

Tömegkarambol az M1-esen: nem várják meg a vizsgálatok végét a biztosítók, már most fizetnek

A hazai biztosítói közösség már tíz éve megállapodott a szombatihoz hasonló katasztrófák kezelését illetően: a jogszabályi kötelezettségeket megelőzően is igyekeznek a károsultak segítségére lenni.

Forrás: police.hu

A sajtóban hétfőn a tömegszerencsétlenség kapcsán olyan hírek terjedtek el, hogy mivel a felelősség kérdése esetleg nem lesz megállapítható, így könnyen lehet, hogy csak azoknak a járműveknek fizet a biztosító, amelyeknek volt casco biztosításuk is – ezt cáfolja a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

Ezzel szemben a hazai biztosítói közösség már tíz éve megállapodott a szombatihoz hasonló katasztrófák kezelését illetően, és a mai napon aktiválta is erre vonatkozó tömeges kárrendezési szabályozását – írja az MTI. Ennek értelmében

a biztosítók nem várják meg a hivatalos rendőrségi vizsgálatok végét, illetve a felelősség kérdésének tisztázását, hanem az ügyfelek érdekében megkezdik a kártalanítást.

A tömegszerencsétlenségben érintett károsultak kárigényeiket saját gépjárműveik biztosítóinál vagy a Mabisznál jelenthetik be – emelték ki.
A Mabisz hozzáfűzi: ez a megszokott ügyrendtől eltérő plusz szolgáltatás a hazai biztosítók részéről, amely során a jogcím nélküli előlegek kifizetésének gyorsasága attól függ, mikor érkeznek be a biztosítókhoz a szükséges rendőrségi igazolások.

A tömeges kár rendezésének szabályozása szerint ha a lezáruló vizsgálatok eredményeként jogerős határozat állapítja meg a kárért való teljes vagy részbeni felelősséget, utólagos elszámolás válhat szükségessé – jelezték.

Így lehet elkerülni a tragédiát A boon.hu megkérdezte az esetről a miskolci Tóth Tibort, aki negyvenéves oktatói tapasztalattal, valamint több ezer kilométernyi országúti vezetési rutinnal rendelkezik és szintén az adott térségben autózott szombaton. – Ausztriai síelésre tartottunk, amikor az említett térségben mi is észleltük a porátfúvást. Ilyenkor rendkívül fontos a konvojban haladók együttműködési készsége, hiszen a helyes eljárás az, hogy a távolról észlelt problémát – legyen az porátfúvás vagy sűrű ködfolt – sebességcsökkentéssel reagáljuk le – fejtette  ki a szakember. – Tehát nem félrerántva a kormányt sávot váltunk, esetleg a leállósávban blokkolóra fékezzük az autót, hanem felveszünk egy jól kontrollálható sebességet, aminél ha muszáj megállni, biztonságos féktávval történhet ez meg. Esetünkben is ez volt: a mintegy 150–200 méteres „vakon vezetés” alatt már 50-60 kilométer/órás sebességgel haladtunk biztonságosan – hangsúlyozom, a partnereknek is köszönhetően – erősítette meg Tóth Tibor.


 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!