továbblépés

2017.11.24. 19:15

A magyar cégeknek a világszínvonal elérésére kell törekedniük

A magyarországi cégeknek a világszínvonal elérését kell célként maguk elé tűzniük, ehhez hatékonyságra, versenyképességre és magyaros kurázsira is szükség van – mondta Varga Mihály Segesden pénteken.

A nemzetgazdasági miniszter a somogyi településen működő Ferrokov Vas- és Fémipari Kft. kapacitásnövelő fejlesztéséhez a Nagyvállalati Beruházási Támogatásból nyújtott 189 millió forintos hozzájárulást igazoló oklevelet adta át. Beszédében hangsúlyozta: Magyarországnak, a magyar gazdaságnak olyanná kell válnia, hogy ha abban egy vállalkozás megállja a helyét, biztosak legyünk benne, megállná a helyét Lengyelországban, Oroszországban, vagy Németországban is.

Varga Mihály fontosnak nevezte, hogy a hazai közepes és nagyvállalkozások is megtalálják a továbblépés lehetőségeit. Mivel ezek a társaságok a dolgozóik létszáma miatt kiszorultak az európai uniós támogatásokból, a Nagyvállalati Beruházási Támogatás programja éppen az ő technológiai fejlesztési, digitalizációs, automatizálási terveik megvalósítását segíti, hogy ne szenvedjenek hátrányt nyugat-európai versenytársaikkal szemben.

Emlékeztetett rá, a beruházási támogatási programmal az elmúlt időszakban igyekeztek térségi munkaerőfejlesztési, munkahelyteremtési projektekhez kapcsolódni, regionális egyenlőtlenségek oldásához is hozzájárulni.

Szászfalvi László, somogyi kereszténydemokrata országgyűlési képviselő arról szólt, hogy a Ferrokov Kft. 35 éves működése jó példa arra, hogy hátrányos helyzetű térségekben is lehet csodát tenni, vagyis komoly gazdasági fejlődést elérni. Szavai szerint ehhez elengedhetetlen a konkrét cél, hit, akarat, szorgalom, az együttműködés és a kormányzat partnersége.

Talián Bálint, az acélszerkezetek gyártását, felületkezelést végző Ferrokov Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a támogatással együtt 378 millió forintot költöttek egy termelésirányító központ kialakítására, gépek cseréjére, munkakörülmények javítására, az energiafelhasználás optimalizálására.

Kitért rá, hogy a hét évvel ezelőtti 200-hoz képest jelenleg 3500 féle aktív terméket készítenek, a legtöbbet építőipari zsaluzatból, szerelésipari elemekből állítják elő.

Megjegyezte, hogy az árbevételük 90 százaléka exportból származik, fő piacuk Ausztria és Németország, de szállítanak Franciaországba, Olaszországba, Svájcba, Finnországba és az Egyesült Államokba is.

Közölte, a mostani fejlesztés eredményeképpen dolgozói létszámát 265-ről 315-re növelő társaság tavalyelőtt 4,8 milliárd, tavaly 5,3 milliárd forint árbevételt ért el, idén 6 milliárdot remélnek. Az árbevétel-arányos nyereség 5-8 százalék.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában