Turizmus

2018.03.08. 13:58

Turisztikai stratégiát készítettek a Muravidéken

A mezőgazdaságban és a turizmusban látjuk a Muravidék jövőjét, ezért ezt a két ágazatot kell fejleszteni, illetve ezekre kell koncepciót kidolgozni.

Gyuricza Ferenc

A Bánffy-vár

Fotó: Gyuricza Ferenc/ Zalai Hírlap

Erről is beszélt lapunknak Horváth Ferenc, a Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösség elnöke annak a szakmai tanácskozásnak kapcsán, amely során a nemzetiségileg vegyesen lakott térség turizmusfejlesztési stratégiáját mutatták be.

A koncepciót a budapesti Hétfa Kutatóintézet szakemberei készítették, s rövid, közép- és hosszú távú elképzeléseket tartalmaz.

- Két éve elkészült a Muravidék gazdaságfejlesztési stratégiája, abban többek között az idegenforgalomra, a turizmusra vonatkozó terveinket is felvázoltuk – magyarázta Horváth Ferenc.

- A most bemutatott stratégia ezt részletezi. Végeztünk egy helyzetfelmérést, annak alapján elkészült egy elemzés, majd meghatároztuk a lehetséges kitörési pontokat is. Ez a stratégiai dokumentum arra szolgál, hogy amint megnyílnak a pályázati források, legyen a kezünkben egy olyan elfogadott tervezet, aminek az irányába el tudunk mozdulni.

Stratégiai elemek:

Horváth Ferenc hozzátette: a turizmusfejlesztési stratégia az első olyan tervezet, amely a Muravidék teljes kétnyelvű területét felöleli. A gazdaságfejlesztéssel is szoros kapcsolatban áll, hiszen osztrák mintára itt is a családi parasztgazdaságokat kívánják helyzetbe hozni. Egyebek mellett azzal, hogy a meglévő mezőgazdasági tevékenységet kiegészítenék helyi termékek forgalmazásával és szálláshelyek kiadásával. A stratégia emellett a kulturális, illetve az örökségturizmust is fontos fejlesztési célként jelölte meg.

A Bánffy-vár

A koncepciót részletesen a Hétfa Kutatóintézet vezető tanácsadója, a stratégiát kidolgozó Galli Károly mutatta be. A térség erősségei közt egyebek mellett a kulturális és történelmi értékeket, a természeti környezetet és a tájképet, a szőlőtermelést és a borászatot említette a stratégia, de kitért a vegyes nemzetiségre – amit szintén pozitívumként idézett -, valamint új létesítményként jó példaként mutatott rá a Vinarium kilátótoronyra, ami jelenleg a térség leglátogatottabb turisztikai attrakciója.

A koncepció a legfőbb gyengeségnek a komplex turisztikai kínálat hiányát jelölte meg, de arra is rámutatott, hogy nincs önálló brandje, arculata a Muravidéknek, s alacsony a szálláshely-kapacitása, holott az alkonyturizmus számára a kerékpározási lehetőségei és a fürdőkapacitásai miatt ideális térség lehetne.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!