Fókuszban a digitalizáció

2019.04.17. 14:00

Közgazdász délutánt tartottak a zalaegerszegi egyetemi napokon

A városban működő három egyetem – BGE, PTE, PE – helyi kara és a Zalaegerszegi Egyetemisták Egyesülete idén is megszervezte a Zalaegerszegi Egyetemi Napokat. Április 15–17. között sok érdekes előadás és szórakoztató program zajlik. Kedden a BGE közgazdász délutánja kínált ismereteket a digitalizáció és az online marketing világáról.

Hajdu Péter

A közgazdász délután előadói: dr. Takács Dávid, Galovics Gábor, Klausz Melinda, dr. Berta László, Heller Z. Péter és Mészáros Péter zalaegerszegi travel influencer, content creator

Forrás: Zalai Hírlap

Fotó: Katona Tibor

A Budapesti Gazdasági Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg infocentrumában tegnap a digitalizáció világába látogathattak el az elhangzott előadások során az érdeklődők. A közösségi média és az online marketing, a bankszektor, valamint az influencerek és a mémgyártók világába engedtek bepillantást az előadók. Az érdeklődőket dr. Takács Dávid PhD, a kar dékánhelyettese köszöntötte, majd dr. Berta László, a Magyar Közgazdasági Társaság Zala Megyei Szervezetének elnöke, a Zalaco Zrt. elnök-vezérigazgatója nyitotta meg a közgazdász délutánt.

Klausz Melinda, a kozossegi-media.com ügyvezetője a területen töltött tizenhárom év szakmai tapasztalatainak birtokában osztotta meg ismereteit és adott tanácsokat azoknak, akik gyakran használják a közösségi média különféle oldalait, illetve üzleti céljaikra is szeretnék alkalmazni azokat. A szakértő először is egy jó stratégia kidolgozását tanácsolta azoknak, akik a világhálón szeretnék kifejteni marketingtevékenységüket. Mint mondta, ahhoz, hogy az érdeklődőből vásárló váljon, rá kell hangolódni az ő érdeklődésükre, szokásaikra. Ennek az eleinte rajongó bázisnak nevezett körnek az igényeire épülő termékeket, képeket, szolgáltatást kell kínálni, mert ennek híján gyorsan érdektelenné válik az illető közösségimédia-felülete. Az érdeklődők felméréséhez – hány embert tud megszólítani az adott oldal? – pedig nélkülözhetetlenek a statisztikai módszerek. Kiemelte: ahhoz, hogy a marketing eredményes legyen, nem elég azt kommunikálni, hogy valamit meg kell venni. Ehhez érdekes információkat kell közvetíteni, magyarul szórakoztatni kell az internet­felhasználókat.

A közgazdász délután előadói: dr. Takács Dávid, Galovics Gábor, Klausz Melinda, dr. Berta László, Heller Z. Péter és Mészáros Péter zalaegerszegi travel influencer, content creator Fotó: Katona Tibor / Zalai Hírlap

 

Ez a világ nem hagyta érintetlenül a bankszektort sem, amiről Galovics Gábor, az OTP Bank ügyvezető igazgatója tartott előadást. Pontosabban a legnagyobb hazai kereskedelmi bank már végbement és tervezett digitális fejlesztéseit ismertette a hallgatókkal. Mint mondta, a kétszintű bankrendszer hazai, három évtizedes történetében az utóbbi néhány évben több és nagyobb jelentőségű változás ment végbe, mint az előző évtizedek alatt összesen.

A főiskolások, egyetemisták körében ismert és sikeres az S.Oszkár Egyetemista nevű oldal, amit három egyetemista fiatal kezdett működtetni. Közülük az ötletgazda, Heller Z. Péter mondta el történetüket és a sikerhez vezető utat. Először csak a legismertebb közösségi oldalon osztották meg a vizsgaidőszak alatti szenvedésüket, s ezt továbbfejlesztve, tudatosan a korosztályt megfogó mémeket helyeznek el. Százezres rendszeres látogatói bázisuknak köszönhetően ma már sikeres vállalkozássá vált a kezdeményezésük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!