eredményesség

2019.04.04. 12:21

A magyar palackos borexport 27 százalékát adta a Lidl tavaly

A Lidl Magyarország által 2018-ban forgalmazott több mint 20,5 millió palack magyar bor felét külpiacokra juttatta el.

Az áruházlánc által 2018-ban értékesített mennyiség 35 százalékkal meghaladta az előző évit. A vállalat 4,6 milliárd forint értékű export teljesítménye a 17 milliárd forintos teljes hazai palackos borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

Közölték: az eladás növekedése közel azonos volt a hazai és európai piacon. Tavaly mintegy 9,5 millió palack magyar bor került a hazai áruházak polcaira, valamint közel 11 millió palack bort exportáltak a magyar borászatok Európa számos országába az áruházlánc segítségével.

A Lidl Magyarország Európa-szerte 14 országba 165-féle magyar bort exportált az elmúlt évben,

melyek közül a legnagyobb palackszámban értékesített borfajták a királyleányka, a szürkebarát és a Tokaji Furmint voltak. A magyar borok az angol, német, lengyel és szlovák piacokon a legkedveltebbek.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában