Gazdaság

2009.03.03. 03:29

Minőségbiztosítás a BFT-től

<b>Keszthely</b> (há) - A Balaton Fejlesztési Tanács egységes balatoni minőségbiztosítási rendszer kidolgozását tűzte célul. A minősítést elnyerő szolgáltatók védjeggyel jelenhetnek meg a piacon.

Horányi Árpád

A BFT abból indult ki, hogy a régió turizmusa igen érzékeny jelzője a fogyasztói szokások változásainak, ehhez pedig csak kellő felkészültséggel lehet rugalmasan megfelelni. A minőségre helyezve a hangsúlyt, igyekszik a tanács segítséget nyújtani ahhoz, hogy a turisztikai termékek fejlesztése mind jobban megfeleljen a Balatonra látogatók igényeinek. Továbbá: a nívós kínálat hozzájáruljon a turisztikai szezon meghosszabbításához, s az időjárási érzékenységre is figyelemmel, mindenkorra biztosítson megfelelő szórakozási lehetőséget.

A BFT célja a Balaton védjegy család kialakítása, mely egységes elvek mentén, a különféle szolgáltatásokra vonatkozóan pedig konkrétan megjelöli a Balaton régióban fontos szolgáltatási elemeket. Ennek kiterjesztése érinti a vendéglátó egységeket, a szálláshelyeket, a turisztikai ágazatokat. A rendszer kidolgozására a BFT mellett a Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság és a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága vezetésével került sor, az egyes tématerületekre külön szakértőket vontak be. A szolgáltatás minőségjelző elemeinek meghatározásában és érvényesítésében valamennyi ágazatra szólóan figyelembe lettek véve a már meglévő minősítési rendszerek is.

Az egységes balatoni minőségbiztosítási rendszer ar-ra hivatott, hogy erősítse és folyamatosan reprezentálja a Balaton és a minőség fogalmának összetartozását, a minősítést maguk a turisták végezzék el. A védjegy a bizalomkeltést szolgálja.

Lehet pályázni gyer-mek- és családbarát , illetve egyenlő esélyű hozzáférés minősítésre is.

Az így megnevezett kínálat a gyermekes családok, illetve a fogyatékkal élők számára kínál minőségi kritériumoknak megfelelő szolgáltatást. Az esélyegyenlőség biztosítása érdekében megszabják azokat a feltételeket, amelyek egyrészt alapszükségletek ahhoz, hogy a fogyatékkal élőka szolgáltatásokat gond nél-kül igénybe vehessék, illetve azokat a plusz követelményeket, amelyek teljes mértékben lehetővé teszik a kiszolgálásukat.

A minősítés szakmai bizottság, illetve turisták véleménye alapján történik. A vendégek adatlapon pontozási rendszerrel és elektronikus úton szövegesen nyilváníthatnak véleményt. A rendszer működésében megjelenik a szolgáltató érdekeltsége abban, hogy a vendég véleménynyilvánításra legyen ösztönözve. A hatékonyság érdekében a BFT a térség legjobb információs honlapját kívánja létrehozni a tagok és szolgáltatásaik nívójának megismertetésére. A minősítés kommunikációs és marketingmunkáját mind szélesebb körök bevonásával kívánja biztosítani a BFT turisztikai hirdetések, szakmai portálok, információs szórólapok segítségével, tourinform irodák bevonásával. A minősítés költségeinek fedezetéhez kezdetben központi anyagi forrást biztosít a BFT, a tervek szerint a finanszírozást a rendszer üzemeltetési szerepkörével együtt át tudja venni a regionális Turisztikai Desztinációs Menedzsment.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!