Gazdaság

2008.06.09. 02:29

Lesz majd hordó is

Letenye - A tervek szerint, jó ütemben halad a Mura-híd építése. A kétszer két sávos szerkezet egyik részét már átcsúsztatták a túloldalra, s ugyanez a folyamat napokon belül a másik elemnél is befejeződik. A kivitelező cég szerint október közepétől a forgalom is megindul- hat az új Mura-hídon.

Kovács Krisztián

Az M7-es autópálya és a horvát A4-es sztráda összekötését szolgáló új híd néhány hónapon belül teljesen elkészül. A 8 millió euróból épülő szerkezet jobb oldali szakaszát tulajdonképpen már átcsúsztatták a folyó felett, s pár napon belül a bal oldali pálya is eléri a túlpartot. A 216 méter hosszú hídon folyamatos a munka, szombaton és vasárnap sem állnak le a dolgozók.

- A pillérek megépítése nehéz és hosszadalmas feladat volt, a hátralévő folyamatok némileg egyszerűbbek - jegyezte meg Domagoj Perkovic, a kivitelezést végző horvát Hidroelektra építésvezető-helyettese. - A különböző munkák párhuzamosan zajlanak, a híd jobb oldali részén már a betonozás is elkezdődött.

A híd bal oldali acélszerkezetét még tolni kell, az elektromos csörlő segítségével percenként egy métert halad előre az 1200 tonnás monstrum.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- A pillérek megépítése nehéz és hosszadalmas feladat volt, a hátralévő folyamatok némileg egyszerűbbek - jegyezte meg Domagoj Perkovic, a kivitelezést végző horvát Hidroelektra építésvezető-helyettese. - A különböző munkák párhuzamosan zajlanak, a híd jobb oldali részén már a betonozás is elkezdődött.

A híd bal oldali acélszerkezetét még tolni kell, az elektromos csörlő segítségével percenként egy métert halad előre az 1200 tonnás monstrum.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- A pillérek megépítése nehéz és hosszadalmas feladat volt, a hátralévő folyamatok némileg egyszerűbbek - jegyezte meg Domagoj Perkovic, a kivitelezést végző horvát Hidroelektra építésvezető-helyettese. - A különböző munkák párhuzamosan zajlanak, a híd jobb oldali részén már a betonozás is elkezdődött.

A híd bal oldali acélszerkezetét még tolni kell, az elektromos csörlő segítségével percenként egy métert halad előre az 1200 tonnás monstrum.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

A híd bal oldali acélszerkezetét még tolni kell, az elektromos csörlő segítségével percenként egy métert halad előre az 1200 tonnás monstrum.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

A híd bal oldali acélszerkezetét még tolni kell, az elektromos csörlő segítségével percenként egy métert halad előre az 1200 tonnás monstrum.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- Az acélvázat odahaza, részletekben készítettük el, majd a 64 darab elemet - 300 kilométert utaztatva - itt helyben hegesztettük össze - magyarázta Filip Bitunjac, a Duro Dakovic Montaza helyi építésvezetője, mely cég az egyetlen alvállalkozó a kivitelezés során. Egy-egy elem 16 méter hosszú, súlyuk 18-30 tonna közt mozog. Az elemek összeszerelése egyébként közel 4 hónapot vett igénybe, a munkaterületre ugyanis már február 20-án felvonultunk. Ilyen hidat amúgy még nem készítettünk, az acélszerkezet tulajdonképpen négy elnyújtott, üreges téglalapból áll. Kettő-kettő tartja a híd jobb, illetve bal oldalát. Szerencsére már csak kisebb hegesztési munkák vannak hátra, a jövő héten a mi munkánk véget ér.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

Az épülő híd közelében a horvát oldalon még hiányzó 1,3 kilométer hosszú sztrádaszakasz is készül, a földmunkák előrehaladott állapotban vannak. Mindeközben a magyar oldalon is gőzerővel folyik a munka, a még hiányzó Zalakomár-Nagykanizsa szakasznak is el kell készülnie a nyár végéig. Ha mindkét oldalon befejeződnek a munkálatok, akkor a Budapest és Rijeka közötti távolságot akár 5 óra alatt is meg lehet majd tenni.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

- Persze addig sok még a tennivaló, a héten elkezdjük a híd bal oldali részének zsaluzását, majd betonozását - folytatta a fővállalkozó cég építésvezető-helyettese. - A betonozást követően, a szigetelőréteg felhelyezésével, majd az aszfalt elterítésével folytatjuk, s ezzel párhuzamosan a korrozióvédelem is elkezdődik. A Mura-híd festését - a szerkezet kék színű lesz -, a korlátok és táblák kihelyezését követően néhány hetet vesz igénybe a forgalomba helyezés, október közepétől használható lesz a híd.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

A hídon túl, magyar oldalon már az új határátkelő is megépült, ám ez nem azt jelenti, hogy a jelenleg is használt másik átkelő megszűnik majd a híd elkészültével. Aki ugyanis nem akarja igénybe venni az autópályát, az a jelenlegi határátkelőn tud majd be-, illetve kilépni az országból.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

Kobra Sándor tolmács segítségével többek között azt is megtudtuk, hogy a horvátoknál nem szokás végig gurítani a hordót az új hídon, ám mint az építésvezető-helyettes megígérte: az ünnepélyes avatásra beszereznek egyet, s átgurítják majd a magyar oldalra.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!