Gazdaság

2007.07.20. 02:28

A páneurópai közlekedési folyosó része

Zalaegerszeg - A Bagod-Andráshida-Zalaegerszeg közötti, új nyomvonalra épülő vasútvonal jövőre ké- szül el. A mostani időjárás segíti a több mint 7 kilométer új szakasz kivitelezőinek munkáját.

Zalai Hírlap

- Ez akkor kezdődik majd, ha elkészülnek a kábelalépítmények - mondta Pintér Péter a Strabag Zrt. projektmenedzsere. - A következő szakaszon gázvezeték kiváltásán dolgozunk. A jövő héten várhatóan megkezdődik a felhagyásra ítéltetett régi gázcső betonnal való feltöltése, injektálása, mert takarékossági okokból nem veszik ki a régi csöveket.

Ez a munkafázis az ütemterv szerint június 30-ig befejeződik, majd ezt követően történik meg a függőleges dréncsövezés. A töltésalapozást maga a töltésépítés követi, a geotextilre és georácsra 60 centiméteres zúzottkő kerül. A még hiányzó, mintegy 30 ezer köbméternyi töltésanyagot Egervár környékéről hozzák, ahogy történt ez eddig is. Ez a munka még idén befejeződik. Igyekeznek rendszeres locsolással védeni a környékbeli területeket, ahogy tették ezt az andráshidai munkaterületeken. Amúgy ezen a részen a tényleges ágyazatépítés, és a sínfektetési munka a jövő esztendőre marad.

- A műtárgyakkal kapcsolatosan is vannak fejlemények - folytatta a projektvezető. - Az andráshidai nagy Zala-híd 90 százalékos készültségben van, a gyalogjáró konzolok szerelése van folyamatban. A híd alatt megtörtént a folyó új mederbe terelése, és terv szerint halad a régi meder feltöltése, mintegy kétszáz méter hosszon.

Az új Zala-híd öt nyílású, szakmai nyelvezet szerint tartóbetétes vasbeton lemezhíd, amelynek szerkezete a hídfőkre és a köztük lévő pillékre támaszkodva 81 méter hosszúságú lesz.

A Malom utcai úgynevezett hadi hidat korábban elbontották, itt a közeltmúltban megtörtént a cölöpalapozás, ami a konzorciumvezető Mahid Zrt. kivitelezésében történt. A munka az összefogó-gerenda-építéssel folytatódik. Ugyanitt a Malom utca hídfeljárójának elbontása elkezdődik, mivel a vonalvezetést fel kell emelni a vasútipálya magasságáig.

A teskándi út, azaz a 7405-ös út korrekciós szakaszán is dolgoznak, ahol új átkötéssel biztosítják az iparvágányok forgalmát. Augusztus elsejétől kötik rá az új szakaszt a régire. Folyamatban van az Ola-megállóhely mellett az úgynevezett Gabion támfalak építése. A szűk helyen közelben vannak a sportpályák, s ezzel a módszerrel ugyan a leendő vasúti töltést támasztják meg, de a háromméteres támfal és kerítés védi a sportpályát használókat.

Nincsenek könnyű helyzetben a támfalat építők, hiszen ebben a hőségben elviselhetetlenül forró a rácsok közé kerülő bazaltő.

- Ilyen forróságban a műanyag védősisak sem kényelmes viselet, de használatától a dolgozók testi épségének védelme érdekében nem tekinthetünk el. Főleg a gépek és az épülő hidak környékén igyekszünk mindent megtenni a munkabiztonság érdekében - jegyezte meg Pintér Péter a melegrekord ellenére kötelezően alkalmazandó viselkedésformát .

A konzorcium másik tagja, a Mávépcel Kft. lesz majd a kivitelezője az elkerülő vonalszakasz Bagod és a 76-os főút közötti részének, illetve az iparvágányi átkötés kiépítésének. A felépítményt helyben is lehet szerelni, vagy előre összeállított 100-120 méteres mezőkből fektetik a kőágyazatra, s hegesztik össze a végleges szabályozás előtt. A tervek szerint ez a munka még idén megtörténne.

Készül a térségben több variációban a Vianovaplan szakembereinek közreműködésével egy kerékpárút terve, s épül majd mezőgazdasági feltáró út is. Ezekről a képlékeny részletekről később születik beruházói döntés.

A vonalszakasz áthelyezését a megnövekedett forgalom okozta környezetterhelés is indokolja, amelyet a város anyagilag is támogat.

Ezek is érdekelhetik