Gazdaság

2007.01.30. 03:29

Sztrájkkészültség után a Zala Volánnál

Zalaegerszeg (hp) - Vasárnap délutánra megegyeztek a Volán-társaságok a munkáltatói érdekképviseletekkel, elmaradt a tegnapra hirdetett sztrájk. Az ÁPV Zrt. jóváhagyásával 5,5-8 százalék közötti jövedelemfejlesztésben egyeztek meg.

Hajdu Péter

A volános érdekképviselet szakszervezetei január közepén hirdettek sztrájkkészültséget a munkabérek reálértékének megőrzése érdekében, és a társaságok regionalizálása ellen. A Zala Volán érdekképviseleti vezetői az utolsók között egyeztek meg.

- Pénteken megállapodás nélkül jöttünk haza, már csak 7-8 volános cég érdekképvislete tartott ki a követelések mellett. Másnap kaptuk a híreket, hogy a többiek is kezdenek sorban megegyezni. Így szombaton a Zala Volán szakszervezeti vezetői összeültünk a központban, majd kollégánk visszament a fővárosba tárgyalni - mondja Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnöke.

Lendvai Miklós, a Közúti Közlekedési Szakszervezetek (KKSz) helyi elnöke elmondta, az országos elnökség középszintű, ágazati megállapodást kötött. Így a zalaiak sem sztrájkoltak, az ágazati szintű megegyezés után törvénytelen lett volna. Arról kérdeztük a KKSz-elnököt, egy ilyen, sok ezer ember munkába indulását veszélyeztető sztrájkfenyegetésre hatással van-e a közhangulat?

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- Pénteken megállapodás nélkül jöttünk haza, már csak 7-8 volános cég érdekképvislete tartott ki a követelések mellett. Másnap kaptuk a híreket, hogy a többiek is kezdenek sorban megegyezni. Így szombaton a Zala Volán szakszervezeti vezetői összeültünk a központban, majd kollégánk visszament a fővárosba tárgyalni - mondja Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnöke.

Lendvai Miklós, a Közúti Közlekedési Szakszervezetek (KKSz) helyi elnöke elmondta, az országos elnökség középszintű, ágazati megállapodást kötött. Így a zalaiak sem sztrájkoltak, az ágazati szintű megegyezés után törvénytelen lett volna. Arról kérdeztük a KKSz-elnököt, egy ilyen, sok ezer ember munkába indulását veszélyeztető sztrájkfenyegetésre hatással van-e a közhangulat?

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- Pénteken megállapodás nélkül jöttünk haza, már csak 7-8 volános cég érdekképvislete tartott ki a követelések mellett. Másnap kaptuk a híreket, hogy a többiek is kezdenek sorban megegyezni. Így szombaton a Zala Volán szakszervezeti vezetői összeültünk a központban, majd kollégánk visszament a fővárosba tárgyalni - mondja Horváth László, a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete elnöke.

Lendvai Miklós, a Közúti Közlekedési Szakszervezetek (KKSz) helyi elnöke elmondta, az országos elnökség középszintű, ágazati megállapodást kötött. Így a zalaiak sem sztrájkoltak, az ágazati szintű megegyezés után törvénytelen lett volna. Arról kérdeztük a KKSz-elnököt, egy ilyen, sok ezer ember munkába indulását veszélyeztető sztrájkfenyegetésre hatással van-e a közhangulat?

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

Lendvai Miklós, a Közúti Közlekedési Szakszervezetek (KKSz) helyi elnöke elmondta, az országos elnökség középszintű, ágazati megállapodást kötött. Így a zalaiak sem sztrájkoltak, az ágazati szintű megegyezés után törvénytelen lett volna. Arról kérdeztük a KKSz-elnököt, egy ilyen, sok ezer ember munkába indulását veszélyeztető sztrájkfenyegetésre hatással van-e a közhangulat?

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

Lendvai Miklós, a Közúti Közlekedési Szakszervezetek (KKSz) helyi elnöke elmondta, az országos elnökség középszintű, ágazati megállapodást kötött. Így a zalaiak sem sztrájkoltak, az ágazati szintű megegyezés után törvénytelen lett volna. Arról kérdeztük a KKSz-elnököt, egy ilyen, sok ezer ember munkába indulását veszélyeztető sztrájkfenyegetésre hatással van-e a közhangulat?

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- Elsősorban a dolgozóink érdeke kötelez, és a Zala Volánnál 98 százalékos volt a sztrájk támogatottsága. Ez több mint ezer munkatársat jelent. Emellett nemcsak a béremelés volt a célunk. Noha csak a bérfejlesztésről lehetett hallani, de tiltakoztunk a Volánok esetleges regionalizálása, és privatizálása ellen. Mert ha sor kerül ezekre, nem biztos, hogy a megyénkben bemegy majd a busz a sok kistelepülésre. Így aztán, bármilyen furcsa, ez a sztrájkfenyegetés nemcsak értünk, volánosokért történt - így a szakszervezeti elnök.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

Zalatnai Lászlót, a Zala Volán vezérigazgatóját a várható bérfejlesztés gazdasági hatásáról kérdeztük.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

- A tárgyalások során a végsőkig ragaszkodtam ahhoz, hogy a Zala Volán nem mehet veszteségbe. Az ugyanis rontaná a cégünk kapcsolatait, kiesnénk minden pályázati feltételből. A februárban következő helyközi áremelés nem fedezi a béremelést, 6 százalékkal emelkedik a menetjegy ára, de a bérleteké 2,5 százalékkal csökken. Az üzemi szinten veszteséges személyszállításon kívül a Zala Volánnak van néhány eredményes üzletága, például utazási irodák, márkaszervizek, kereskedelmi tevékenység. A várható béremelés összesen mintegy 240 millió forint költségnövekedést jelent idén. Ezt különféle megszorításokkal, hatékonyságnöveléssel ki kell gazdálkodnunk. Létszámstop van érvényben a Zala Volánnál, ez is egy eszköz, mindaddig, míg megfelelő szintre nem csökken a dolgozói létszám - válaszolta többek között a vezérigazgató.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!