2007.01.13. 03:29
Sokan nem kötnek írásos megállapodást
Zalaegerszeg (tt) - A Zala Megyei Békéltető Testület tegnap tartotta 2006-os évértékelő rendezvényét a Kamarák Házában. A szervezet az elmúlt évben összesen 177 esetben hozott határozatot.
Mint dr. Jagasics József, a Zala Megyei Békéltető Testület elnöke a rendezvényen elmondta, a szervezet tárgyalt ügyeinek száma évről évre érezhetően növekszik: míg 2004-ben 116 esetben hoztak határozatot, addig tavalyelőtt 152 ügyet vizsgáltak, ez a szám 2006-ban már elérte a 177-et.
A Békéltető Testület az elmúlt évben tárgyalt esetek 60 százalékában ajánlás jellegű, 20 százalékában pedig kötelező érvényű határozatot hozott, míg 35 alkalommal a felek megegyeztek egymással. Dr. Jagasics József megjegyezte, hogy az egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat felel meg leginkább a fogyasztó vagy a megrendelő érdekeinek, mivel itt érvényesül elsődlegesen a gazdálkodó szervezetek önkéntes jogkövetése.
Tavaly a legtöbben az építőipari karbantartásokkal és javításokkal kapcsolatban éltek panasszal a megyei Békéltető Testületnél, de sokan kifogásolták a megvásárolt cipő, bútor, pénzügyi szolgáltatás, illetve műszaki cikk minőségét is. Mint kiderült, az építőipari szolgáltatások esetén sokan még mindig nem kötnek írásos megállapodást, sőt, az átadott pénzösszegről sem állítanak ki elismervényt. Panasz felmerülésekor azonban a felek szerződési akaratának rekonstruálása nehézségekbe ütközik, hiszen az egyik fél állítása kerül szembe a másik tagadásával.
A Békéltető Testület az elmúlt évben tárgyalt esetek 60 százalékában ajánlás jellegű, 20 százalékában pedig kötelező érvényű határozatot hozott, míg 35 alkalommal a felek megegyeztek egymással. Dr. Jagasics József megjegyezte, hogy az egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat felel meg leginkább a fogyasztó vagy a megrendelő érdekeinek, mivel itt érvényesül elsődlegesen a gazdálkodó szervezetek önkéntes jogkövetése.
Tavaly a legtöbben az építőipari karbantartásokkal és javításokkal kapcsolatban éltek panasszal a megyei Békéltető Testületnél, de sokan kifogásolták a megvásárolt cipő, bútor, pénzügyi szolgáltatás, illetve műszaki cikk minőségét is. Mint kiderült, az építőipari szolgáltatások esetén sokan még mindig nem kötnek írásos megállapodást, sőt, az átadott pénzösszegről sem állítanak ki elismervényt. Panasz felmerülésekor azonban a felek szerződési akaratának rekonstruálása nehézségekbe ütközik, hiszen az egyik fél állítása kerül szembe a másik tagadásával.
A Békéltető Testület az elmúlt évben tárgyalt esetek 60 százalékában ajánlás jellegű, 20 százalékában pedig kötelező érvényű határozatot hozott, míg 35 alkalommal a felek megegyeztek egymással. Dr. Jagasics József megjegyezte, hogy az egyezség és a kötelezést tartalmazó határozat felel meg leginkább a fogyasztó vagy a megrendelő érdekeinek, mivel itt érvényesül elsődlegesen a gazdálkodó szervezetek önkéntes jogkövetése.
Tavaly a legtöbben az építőipari karbantartásokkal és javításokkal kapcsolatban éltek panasszal a megyei Békéltető Testületnél, de sokan kifogásolták a megvásárolt cipő, bútor, pénzügyi szolgáltatás, illetve műszaki cikk minőségét is. Mint kiderült, az építőipari szolgáltatások esetén sokan még mindig nem kötnek írásos megállapodást, sőt, az átadott pénzösszegről sem állítanak ki elismervényt. Panasz felmerülésekor azonban a felek szerződési akaratának rekonstruálása nehézségekbe ütközik, hiszen az egyik fél állítása kerül szembe a másik tagadásával.
Tavaly a legtöbben az építőipari karbantartásokkal és javításokkal kapcsolatban éltek panasszal a megyei Békéltető Testületnél, de sokan kifogásolták a megvásárolt cipő, bútor, pénzügyi szolgáltatás, illetve műszaki cikk minőségét is. Mint kiderült, az építőipari szolgáltatások esetén sokan még mindig nem kötnek írásos megállapodást, sőt, az átadott pénzösszegről sem állítanak ki elismervényt. Panasz felmerülésekor azonban a felek szerződési akaratának rekonstruálása nehézségekbe ütközik, hiszen az egyik fél állítása kerül szembe a másik tagadásával.
Tavaly a legtöbben az építőipari karbantartásokkal és javításokkal kapcsolatban éltek panasszal a megyei Békéltető Testületnél, de sokan kifogásolták a megvásárolt cipő, bútor, pénzügyi szolgáltatás, illetve műszaki cikk minőségét is. Mint kiderült, az építőipari szolgáltatások esetén sokan még mindig nem kötnek írásos megállapodást, sőt, az átadott pénzösszegről sem állítanak ki elismervényt. Panasz felmerülésekor azonban a felek szerződési akaratának rekonstruálása nehézségekbe ütközik, hiszen az egyik fél állítása kerül szembe a másik tagadásával.