alakformálás

2021.04.08. 10:06

Így égessen zsírt otthon villámgyorsan!

Ezt az edzésprogramot a nap folyamán bármikor elvégezheti.

Fotós: Shutterstock

Fotós: Shutterstock

A magányos futáson és a szűk körű kirándulásokon kívül is van lehetőség a mozgásra! Erre hoztunk most néhány ötletet a Vasárnap Reggel című hétvégi magazin segítségével.

Bemelegítés

Sétáljon tempósan egy helyben, vagy járja körbe a lakást, és szedje össze a gyerekek eldobált ruháit körülbelül két perc alatt.

Lábemelés

Próbáljon keresni egy viszonylag nyugodt zugot a lakásban, és indulhat a munka. Helyezkedjen el térdelőtámaszban a földön, nyújtsa hátra az egyik lábát, majd a fenekét megfeszítve emelgesse fel-le. Egy perc múlva cseréljen lábat, és végezze a gyakorlatot újabb egy percig.

Guggolás

Álljon vállszéles terpeszbe, és végezzen guggolásokat két percen keresztül. Figyeljen arra, hogy a térde ne kerüljön a bokája elé. Félidőben tartson pár másodperces szünetet.

Fekvőtámasz

Helyezkedjen el fekvőtámaszban, és hajlítsa be a karját. Ha derékfájós vagy nehéz kitartania ezt a pozíciót, végezzen női fekvőtámaszt: tegye le a térdét a földre, és így hajlítsa be a karját. Lehetőleg 2 percig végezze a gyakorlatot, vagy ha ez túl sok, akkor ameddig jólesik.

Plank

Vegye fel a fekvőtámaszpózt, feszítse meg a derekát és a fenekét, majd ha még sosem csinálta, maradjon mozdulatlan húsz másodpercig, vagy ha profi, edzettségi szintjétől függően akár két percen át.

Kitörés

Ismét álljon vállszéles terpeszbe, majd lépjen előre az egyik lábával, és hajlítsa be azt. Ezután emelkedjen fel, és térjen vissza kiindulási pózba. Végezze a gyakorlatot egy-egy percig a jobb és a bal lábára, vagy csinálhatja váltott lábbal két percen keresztül.

Hasprés

Feküdjön hanyatt a földön, és húzza fel a lábát. A derekát szorítsa le a földre, és óvatosan emelje fel a felsőtestét, majd engedje vissza. Végezze két percen keresztül. Ügyeljen rá, hogy ne nyakból, hanem hasizomból dolgozzon, mert könnyen meghúzhatja a nyakát, és fájni fog.

Levezetés

Fontos, hogy megnyújtsa az izmait edzés után: lehet úgy is, hogy folytatja rendrakó körútját a lakásban, és közben végez nyújtásokat, vagy marad a földön, és ott csinál meg egy-két levezető gyakorlatot.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!