Egyedülálló installáció

2021.11.10. 06:55

Hatmillió látogatót vonzott a becsomagolt Diadalív

Az érdeklődők közül több mint 63 ezren jegyet is váltottak, hogy felmehessenek a becsomagolt épület tetejére.

The Arc de Triomphe wrapped. Work of the artists Jeanne-Claude and Christo in Paris (France). Sunday, September 26, 2021. Photograph of Benjamin Polge / Hans Lucas. L Arc de Triomphe emballe. OEuvre des artistes Jeanne-Claude et Christo a Paris (France). Dimanche 26 septembre 2021. Photographie de Benjamin Polge / Hans Lucas. (Photo by Benjamin Polge / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)

Forrás: Hans Lucas via AFP

Fotó: Benjamin Polge

Hatmillióan keresték fel a tavaly elhunyt világhírű művész, Christo tervei alapján becsomagolt párizsi Diadalívet. A mű gazdasági hatásairól készült tanulmány szerint a látogatók közül 3,2 millió turista volt, közülük 1,1 millió kifejezetten a bebugyolált Diadalív miatt látogatott Párizsba. A párizsi és a Párizs környéki látogatók számát 2,8 millióra becsülik.

A becsomagolt Diadalívre többen voltak kíváncsiak, mint a becsomagolt Reichstagra, amelynek Berlinben, 1995-ben ötmillió látogatója volt. Az érdeklődés továbbá felülmúlta a New Yorkban, 2005-ben bemutatott, Kapuk című gigantikus installáció négymilliós látogatottságát is.

A bolgár származású Christo 1961-ben dolgozta ki a Diadalív becsomagolásának tervét. A mű végül a részletes rajzok és modellek alapján unokaöccse, Vladimir Yavatchev irányításával született meg.

A posztumusz elkészült párizsi installációhoz mintegy 25 ezer négyzetméternyi ezüstös és kék, újrahasznosított műanyag csomagolóanyagot, valamint háromezer méternyi vörös kötelet használtak fel. Emmanuel Macron francia elnök a megnyitón egy őrült álom megvalósulásának nevezte az installációt.

A párizsi Champs-Elysées egyik végét uraló emlékmű becsomagolásának 14 millió eurós, vagyis ötmilliárd forintos költségét Christo-művek, köztük vázlatok, kollázsok, makettek, metszetek, valamint 1950 és 1960 között készült alkotások eladásából finanszírozták.

Az installációt szeptember 18. és október 3. között lehetett megtekinteni közelebbről is.

A kiállítás két hete alatt 19,3 százalékkal nőtt a turisták száma Párizsban.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!