Egyéb

2010.02.19. 12:54

Ha törik, ha reped, mihamarabb javíttassuk

Nekünk, autósoknak gyakran okoz bosszúságot az előttünk haladó kerekéről, az útról felpattanó kavics. Nem csak ijesztően durranhat, a szélvédőnk is csúnyán megbánhatja a találkozást.

zaol.hu

- A sérülés a formája alapján lehet kagyló-, csillagtörés, vagy repedés - ecsetelte Bíró Balázs, egy szélvédőjavítással foglalkozó vállalkozás vezetője. - Mindhárom esetben fontos a mihamarabbi javítás, nemcsak a továbbrepedés kockázata miatt, hanem az üveg tisztaságának megóvása érdekében is. A szélvédők ugyanis kétrétegűek, s a közéjük bejutó szennyeződést később már nem lehet eltávolítani - magyarázta a szakember.

Magához a javításhoz a szakemberek műgyantát használnak. Közvetlenül a repedésbe juttatják be az anyagot, kagylós töréseknél pedig egy kis fúróval lefúrnak a második rétegig, majd egy speciális eszköz segítségével feltöltik a lyukat. Jó esetben ezt követően csak akkora nyoma marad a sérülésnek, mint egy pici bogár - ilyenből ezernyi van nyáron a szélvédőn, így nem nehéz hozzászokni.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

- A sérülés a formája alapján lehet kagyló-, csillagtörés, vagy repedés - ecsetelte Bíró Balázs, egy szélvédőjavítással foglalkozó vállalkozás vezetője. - Mindhárom esetben fontos a mihamarabbi javítás, nemcsak a továbbrepedés kockázata miatt, hanem az üveg tisztaságának megóvása érdekében is. A szélvédők ugyanis kétrétegűek, s a közéjük bejutó szennyeződést később már nem lehet eltávolítani - magyarázta a szakember.

Magához a javításhoz a szakemberek műgyantát használnak. Közvetlenül a repedésbe juttatják be az anyagot, kagylós töréseknél pedig egy kis fúróval lefúrnak a második rétegig, majd egy speciális eszköz segítségével feltöltik a lyukat. Jó esetben ezt követően csak akkora nyoma marad a sérülésnek, mint egy pici bogár - ilyenből ezernyi van nyáron a szélvédőn, így nem nehéz hozzászokni.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

Magához a javításhoz a szakemberek műgyantát használnak. Közvetlenül a repedésbe juttatják be az anyagot, kagylós töréseknél pedig egy kis fúróval lefúrnak a második rétegig, majd egy speciális eszköz segítségével feltöltik a lyukat. Jó esetben ezt követően csak akkora nyoma marad a sérülésnek, mint egy pici bogár - ilyenből ezernyi van nyáron a szélvédőn, így nem nehéz hozzászokni.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

Magához a javításhoz a szakemberek műgyantát használnak. Közvetlenül a repedésbe juttatják be az anyagot, kagylós töréseknél pedig egy kis fúróval lefúrnak a második rétegig, majd egy speciális eszköz segítségével feltöltik a lyukat. Jó esetben ezt követően csak akkora nyoma marad a sérülésnek, mint egy pici bogár - ilyenből ezernyi van nyáron a szélvédőn, így nem nehéz hozzászokni.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

- Fontos, hogy ne maradjon benn levegő vagy szennyeződés, másképp a javított felület nem lesz szép, áttetsző - mondta a szakember. - A bejuttatott műgyantát kis darab átlátszó fóliával borítom be, ezzel teljesen szintbe tudom hozni a szélvédővel. Pár percnyi száradás után éles pengével eltávolítom a fóliát és a felesleget, ha van. A ragasztó a napfény hatására szárad (ezért szoktuk egy sátor alatt végezni a javítást, másképp hamar megmerevedne az anyag, s kezelhetetlenné válna), ha nagyon felhős az ég, uv-lámpát alkalmazunk.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

Javítás után nem árt megfogadnunk egy jó tanácsot: ha lehet, ne irányítsuk a szélvédőre a klíma, a ventilátor jeges, vagy éppen forró levegőjét. Ugyanis a külső és belső hőmérséklet különbsége miatt feszültségek keletkezhetnek benne, s szétnyílhat a korábban betömött repedés.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

A szakember hozzátette: információi szerint kavicsfelverődésre a kötelező biztosítás nem fizet, sőt a casco sem minden esetben. Néhány társaság azonban állja a javítás költségeit, hiszen az mindig sokkal olcsóbb, mintha később a továbbrepedt szélvédő cseréjét kellene kifizetniük.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!