Egyéb

2011.08.12. 06:28

Családi autóból hófehér párduc

A 23 éves Varga Tamás nagyon büszke, hogy szülői segítség nélkül, saját zsebből vásárolt autót, egy hófehér, csepp alakú Opel Astra F-et. Az ártatlan külsejű családi autót két év alatt sportos külsővel öltöztette fel, így most leginkább egy aszfaltszaggató ragadozóra hasonlít.

Benedek Bálint

- Ritkán adatik meg az ember életében, hogy hitelek nélküli saját autója legyen - fogalmazott Varga Tamás. - Ráadásul jó üzletet csináltam, ugyanis a kocsi szinte tökéletes állapotban került hozzám.

Nem akarta átépíteni autóját, hisz egykor a Astra-fílingbe szeretett bele, de ezen belül dögösebb és sportosabb stílusú kocsira gondolt. Ehhez a GSI, vagyis a sport változat alkatrészeit szerezte be: olykor bontókban vadászott, máskor a világhálón kutatott.

- Az egyszerű, régi lökhárítók helyére vagány alkatrészek kerültek, de az új felnikre új abroncsokat is vettem - részletezte a változásokat Tamás. - Kicseréltem a lámpaburákat és átpolíroztam a kocsit, de ennél többet nem változtattam, mert túl giccses lett volna. Ez így szép, s ez nem csak az én véleményem, de a barátnőm és a haverjaiis így gondolják. Sőt, az utcán még ismeretlenek is megállítanak, hogy közelebbről jobban szemügyre vegyék a párducot.

A ragadozó nevét nem Tamás találta ki, azt autóstársaktól kapta az Astra. Bár a jármű tartósságát egy mondás is alátámasztja: az Opel sose kop el. A fiatal tulajdonos még ettől függetlenül sem bízott semmit a véletlenre, a nagy becsben tartott járgány minden kényeztetést megkap. Bár mindennapos használatban van, de extrém időjárási körülmények között (hóban, fagyban) garázsban áll, s Tamás hetente egyszer biztosan lemossa.

- Az optikai tuning elkészült, a motoron nem változtatnék, a következő lépés később a belső tér felújítása lesz - mondta Varga Tamás. - Kezdésként, nyolc hangszóró beépítésével egy mélynyomóláda került a csomagtartóba. Ezenkívül a műszerfal új borítást kap, sőt, a tervek szerint a GSI verzióból versenyülések kerülnek át a különleges Astrába.

- Az optikai tuning elkészült, a motoron nem változtatnék, a következő lépés később a belső tér felújítása lesz - mondta Varga Tamás. - Kezdésként, nyolc hangszóró beépítésével egy mélynyomóláda került a csomagtartóba. Ezenkívül a műszerfal új borítást kap, sőt, a tervek szerint a GSI verzióból versenyülések kerülnek át a különleges Astrába.

Még mindig "a mi autónk"

Az Astrát 1986-ban kezdték tervezni az Opelnél, de csak 1991-ben mutatták be. Ekkor  alapították a szentgotthárdi Opel-gyárat, melyből 1992. március 13-án gördült ki az első autó. Áramvonalas és szilárd karosszériája az anyagfelhasználást tekintve is környezettudatosnak mondható. A Suzuki Swifttel együtt az Opel Astra is a magyar utcakép szerves része lett az elmúlt húsz évben, s még mindig rajta van a mi autónk jelző, pedig csak egyes alkatrészei készülnek itt, az összeszerelést más európai országokban végzik el.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!