Egyéb

2007.05.07. 02:29

Cekkerrel is lazán

Zalaegerszeg (pgy) - Alapos bemelegítés után emitt húzódzkodnak, amott fekvőtámaszt nyomnak, arrébb súlyzót emelgetnek. Majd futásnak erednek, hogy azt követően újabb gyakorlatokat végezzenek. A CrossFittel ismerkedtünk.

Péter Gyöngyi

A CrossFit rendszerét néhány évvel ezelőtt alakították ki az USA-ban. Alapvetően semmi különös nincs benne - afféle köredzésről van szó -, ám gyakorlati szempontból jóval hasznosabb az átlagos, hagyományos edzőtermi tréningeknél. A gimnasztikai elemek éppúgy részét képezik, mint a guggolás vagy az emelés.

- Több izomcsoportot mozgatunk meg, általánosabb, életközelibb az egész. A hosszas, akár félórás bemelegítés után három-négy gyakorlatot végeznek a résztvevők, lényeges, hogy minél gyorsabban és erőteljesebben hajtsák végre azokat. Mindez tulajdonképpen a hétköznapi életre készít fel, a rendszeres edzés mellett kevésbé lesz megterhelő például a teli bevásárlótáska cipelése, adott esetben könnyebben odébb tesz az ember egy-egy nehezebb tárgyat is, de a lépcsőket ugyancsak könnyebben szedi. Vagyis a CrossFit jó kondit biztosít - magyarázta Gáspár László, a megyeszékhelyi XXL Fitness-Wellness Központ ügyvezetője, trénere. - A gyakorlatok száma végtelen, az elemeket számtalan módon lehet kombinálni, csak az edző kreativitása szabhat határt a feladatsor változatos összeállításának.

Első pillantásra egy laikus, eddig kevésbé sportos életmódot választó személy számára talán ijesztő lehet a lendületes és komoly erőfeszítést igénylő forma látványa, ám, tette hozzá a szakember, bárki vállalkozhat erre a módszerre, mivel személyre szabható. Az éppen előírt távot nem muszáj például futva megtenni, eleinte akár sétálhat is az ember. A programon ez esetben sem változtatnak, csupán a terhelésen és az intenzitáson.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

- Több izomcsoportot mozgatunk meg, általánosabb, életközelibb az egész. A hosszas, akár félórás bemelegítés után három-négy gyakorlatot végeznek a résztvevők, lényeges, hogy minél gyorsabban és erőteljesebben hajtsák végre azokat. Mindez tulajdonképpen a hétköznapi életre készít fel, a rendszeres edzés mellett kevésbé lesz megterhelő például a teli bevásárlótáska cipelése, adott esetben könnyebben odébb tesz az ember egy-egy nehezebb tárgyat is, de a lépcsőket ugyancsak könnyebben szedi. Vagyis a CrossFit jó kondit biztosít - magyarázta Gáspár László, a megyeszékhelyi XXL Fitness-Wellness Központ ügyvezetője, trénere. - A gyakorlatok száma végtelen, az elemeket számtalan módon lehet kombinálni, csak az edző kreativitása szabhat határt a feladatsor változatos összeállításának.

Első pillantásra egy laikus, eddig kevésbé sportos életmódot választó személy számára talán ijesztő lehet a lendületes és komoly erőfeszítést igénylő forma látványa, ám, tette hozzá a szakember, bárki vállalkozhat erre a módszerre, mivel személyre szabható. Az éppen előírt távot nem muszáj például futva megtenni, eleinte akár sétálhat is az ember. A programon ez esetben sem változtatnak, csupán a terhelésen és az intenzitáson.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

- Több izomcsoportot mozgatunk meg, általánosabb, életközelibb az egész. A hosszas, akár félórás bemelegítés után három-négy gyakorlatot végeznek a résztvevők, lényeges, hogy minél gyorsabban és erőteljesebben hajtsák végre azokat. Mindez tulajdonképpen a hétköznapi életre készít fel, a rendszeres edzés mellett kevésbé lesz megterhelő például a teli bevásárlótáska cipelése, adott esetben könnyebben odébb tesz az ember egy-egy nehezebb tárgyat is, de a lépcsőket ugyancsak könnyebben szedi. Vagyis a CrossFit jó kondit biztosít - magyarázta Gáspár László, a megyeszékhelyi XXL Fitness-Wellness Központ ügyvezetője, trénere. - A gyakorlatok száma végtelen, az elemeket számtalan módon lehet kombinálni, csak az edző kreativitása szabhat határt a feladatsor változatos összeállításának.

Első pillantásra egy laikus, eddig kevésbé sportos életmódot választó személy számára talán ijesztő lehet a lendületes és komoly erőfeszítést igénylő forma látványa, ám, tette hozzá a szakember, bárki vállalkozhat erre a módszerre, mivel személyre szabható. Az éppen előírt távot nem muszáj például futva megtenni, eleinte akár sétálhat is az ember. A programon ez esetben sem változtatnak, csupán a terhelésen és az intenzitáson.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

Első pillantásra egy laikus, eddig kevésbé sportos életmódot választó személy számára talán ijesztő lehet a lendületes és komoly erőfeszítést igénylő forma látványa, ám, tette hozzá a szakember, bárki vállalkozhat erre a módszerre, mivel személyre szabható. Az éppen előírt távot nem muszáj például futva megtenni, eleinte akár sétálhat is az ember. A programon ez esetben sem változtatnak, csupán a terhelésen és az intenzitáson.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

Első pillantásra egy laikus, eddig kevésbé sportos életmódot választó személy számára talán ijesztő lehet a lendületes és komoly erőfeszítést igénylő forma látványa, ám, tette hozzá a szakember, bárki vállalkozhat erre a módszerre, mivel személyre szabható. Az éppen előírt távot nem muszáj például futva megtenni, eleinte akár sétálhat is az ember. A programon ez esetben sem változtatnak, csupán a terhelésen és az intenzitáson.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

Mivel nem kimondottan eszközigényesek, a szabadban is, szinte bárhol kivitelezhetőek a gyakorlatok. A jó levegő eleve jót tesz az ember hangulatának, a csoportos munka - mivel nem muszáj egyedül nekilátni - pedig egyrészt erősíti a résztvevőkben a versenyszellemet, ugyanakkor az együttes sportnak közösségformáló, összetartó ereje is van.

Ezek is érdekelhetik