Járvány

2020.04.20. 12:06

Ki akarják kényszeríteni, hogy a Google és a Facebook fizessen

Ne használják ingyen a felületeiken megjelenő, sajtóorgánumokból átvett hírtartalmakat.

Forrás: Shutterstock

Hírügynökségek a lépést azzal hozzáak összefüggésbe, hogy a koronavírus okozta járvány miatt csökkentek a sajtóorgánumok reklámbevételei.

Josh Frydenberg kincstárnok közölte hétfőn, hogy az ausztrál versenyhivatal (ACCC) július végére elkészül azokkal a jogszabálytervezetekkel, amelyek

előírják a Google internetes keresőnek és a Facebook közösségi oldalnak, hogy méltányos kompenzációt fizessen

a hírközlő médiából átvett újságírói tartalmakért. Frydenberg úgy gondolja, hogy Ausztrália sikerrel jár ebben, ellentétben más országokkal, köztük Franciaországgal és Spanyolországgal, amelyek nem tudták erre rákényszeríteni a két internetes óriást.

A kincstárnok szerint a kormány tudatában van annak, hogy milyen bonyolult betartatni az ilyen kötelező érvényű jogszabályokat, és

számos más ország hasztalanul próbálkozott ezzel.

„Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait” – mondta Frydenberg.

Az ACCC megpróbált tárgyalni a globális platformokat működtető vállalatokkal, hogy önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtorgánumoknak a tőlük átvett tartalmakért, de nem tudtak dűlőre jutni.

A kincstárnok szerint Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát, míg a Facebook részesedése 24 százalékos. A nyomtatott sajtó eközben bajba került, mert a koronavírus-járvány miatti nem működő vállalatok nem költenek reklámhirdetésekre.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!