Online kalkulátor

2021.04.29. 15:00

Influenszer akar lenni? Kiszámoljuk, hány követő hoz már pénzt

Sokan szeretnének az internet véleményvezérei közé kerülni a hatalmas bevételek miatt. Kiszámolhatjuk, hány like, hány követő kell az Instagramon, a Tiktokon és a YouTube-on, hogy elérjük a vágyott álomfizetést.

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Online kalkulátort fejlesztett a Lickd, melynek segítségével igen egyszerűen ki lehet számolni, hány előfizetőre/követőre, mennyi fizető szponzorra, kattintásra van szükség ahhoz, hogy a folyamatos önmutogatás, megmondóemberség hasznot termeljen. Persze a Lickd nemzetközi piacra tekint, de számai egy hazai arc számára is kiindulópontként szolgálhatnak.

Először célszerű meghatározni az összeget dollárban (lehet fontban is), hogy mennyi pénzt akar a leendő véleményvezér havonta zsebre tenni. Vegyük azt, hogy hazai pálya, elindulhat szerényebb hazai igényekkel, mondjuk a havi átlagfizetés beszedésének reményével:

legyen például a bevétel 1000 dollár.

Ezután nincs más teendő, mint ide kattintva átlépni a Lickd oldalára, kicsit legörgetve meg is található a bevételkalkulátor. Az Enter your desired salary... alatt lévő ablakba írjuk az említett 1000 dollárt. vagy más, vágyott összeget.

Rögtön megmondja az oldal, hogy a példaként megcélzott ezer dollár eléréséhez a Youtube-on 239 ezer 234 éves látogatottsági számot és legalább ezer követőt; az Instagramon három szponzort és ötezer követőt; a TikTokon pedig tízezer követőt és évi mintegy 2 millió 700 ezres látogatottságot kell elérni.

Természetesen ezek csak becslések alapján kihozott átlagszámok, amiket tovább módosít a személyes márka, a témának elkötelezett közönség típusa és még ezer más szempont, köztük a véletlennel.

Felmérések szerint sok fiatal álomszakmája az influenszerkedés, vonzó lehetőség számukra a divatos termékek, tájak, városok, szépségápolási termékek, ruházati márkák népszerűsítése.

Úgy számolják, ezer követő alatt nemigen érdemes bevételben reménykedni. Az átlagos hirdető a Youtube-on a Lickd szerint mintegy 7,6 dollárt fizet ezer hirdetés megjelenítéséért, de ebből még le kell vonni a Youtube 45 százalékos részesedését: így 4,18 dollár kerülhet a véleménybefolyásoló saját számlájára.

Az igazi sztároknak persze nem patakban csordogál a pénz.

Például a képen látható Dwayne Johnson egy posztjára kapott 3,5 millió lájkja valóságos pénzfolyót áramoltat.

" data-instgrm-version="13">

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Az Instagramon tavaly legjobban aratók adatait közzétette a HopperHq. A kivételesen jól menő influenszerek egészen más méretekben gondolkozhatnak. Az említett izomember,

Dwayne Johnson (187 millió követő) egyetlen fizetett posztjáért 1 millió 15 ezer dollárt kap. Ez nem elírás.

A toplista más húzónevei sem keresnek rosszul: Kylie Jenner (181 millió követő) 986 ezer, Cristiano Ronaldo (224 millió követő) 889 ezer, Kim Kardashian (175 millió követő) 858 ezer dollárt kap egy fizetett posztért.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!