Nem csak a tiniké

2021.09.28. 22:12

Így léphette át a TikTok az 1 milliárdos felhasználószámot

Leszóljuk, Amerika kevés híján betiltotta, a konkurencia másolja, de a TikTok csillaga csak egyre magasabbra emelkedik.

Forrás: Shutterstock

Már az sem igaz, hogy a TikTok az unatkozó tinik néhány másodperces appja: egy ideje 3 perces videókat is megosztanak rajta – és korántsem csak a legfiatalabbak.

Most hétfőn közölte a közösségi oldal: egymilliárd felhasználó fölé nőtt a havi forgalmuk.

Ez azért figyelemre méltó szám egy 2018 augusztusában indított platformtól, amelyet a pekingi székhelyű ByteDance anyavállalat adatgyűjtési gyakorlata miatt aggódó kormányok – köztük az Egyesült Államok is – űzőbe vettek.

@nawaraj.kapri180520भित्र जा भन्दा बाहिर पो आउँछ 👊👊👊😏nabarajkapri♬ original sound – नवराज काप्री

Népszerűsége a világjárvány idején ugrásszerűen megnőtt, a SensorTower elemző cég szerint 2020 első negyedévében a világ legtöbbet letöltött alkalmazásává vált, csak abban a negyedévben mintegy 315 millió letöltéssel.

Értesülések szerint a ByteDance 2020-as bevételei az előző évhez képest több mint kétszeresére, 34,3 milliárd dollárra nőttek. A SensorTower szerint napjainkig 3,2 milliárd alkalommal telepítettek TikTokot – beleértve a Douyin, az alkalmazás kínai verziójának adatait is. Havi átlagos felhasználói száma idén augusztusban 25 százalékkal nőtt 2020 augusztusához képest. A ByteDance céget júniusban 425 milliárd dollárra értékelték.

Kapkodhat a konkurencia

Más alkalmazások pedig a TikTok óriási sikerét megirigyelve szokás szerint elkezdték másolni a sikeres receptet, maguk is bedobták rövid videós produkciójukat. Hozzá képest nem sok sikerrel.

A Facebook tulajdonában lévő Instagram tavaly augusztusban indította el a Reels-t; a Snapchat novemberben mutatta be a Spotlight nevű alkalmazáson belüli TikTok-klónját, még a YouTube is beszállt a rövidfilmes játékba, és idén év elején mutatta be a YouTube Shorts-ot. A TikTok azonban rendületlenül tovább növekszik:

a friss adatok szerint a tiktokolók több időt töltenek szeretett TikTokjuk nézegetésével, mint a YouTube felhasználói.

@mmmjoemeleRatatouille looks different here😂♬ original sound – Natalie Pienkawa

Közösségi célokért is

Mindazonáltal a TikToknak is meg vannak a maga bajai: a ByteDance a jelentések szerint határozatlan időre elhalasztotta a tőzsdei bevezetésre vonatkozó terveit, mert a kínai szabályozó hatóságok az elmúlt hónapokban keményen lecsaptak a technológiai cégekre. Kína vizsgálja a nagy technológiai cégek versenyellenesnek tartott gyakorlatát, valamint azt, hogy a cégek hogyan kezelik az ügyfelek érzékeny adatait.

A ByteDance és a TikTok egyike volt azoknak a kínai technológiai cégeknek, amelyeket a Trump-kormányzat tavaly célba vett, és alkalmazásainak kitiltását rendelte el. A rendeletek egyike sem lépett hatályba, és júniusban Joe Biden elnök aláírta a Trump-korabeli tilalmak visszavonásáról szóló végrehajtási rendeletet. Viszont Biden is utasította a kereskedelmi miniszterét, hogy vizsgálja meg a külföldi ellenfelekhez, például Kínához kötődő alkalmazásokat, amelyek érzékeny adatokat gyűjthetnek az amerikai fogyasztókról.

A TikTok felvillantott értékes pillanatokat is. Ilyen például a Ratatouille: The TikTok Musical, amely egyéjszakás streaming koncertként több mint egymillió dollárt gyűjtött össze a járvány által szorongatott szórakoztatóipari előadók és dolgozók támogatására.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!