Mobilon megy a pénz

2019.07.20. 18:45

Az okostelefon lenyomja a netes bankolást

Ma már a hazai bankok ügyfeleinek fele havonta legalább egyszer belép az internetbankba, ám ennél is aktívabban használják az ügyfelek a pénzintézetek mobilos applikációit.

A banki ügyintézés az elektronikus területekre koncentrálódik: miközben az ügyfelek jó esetben évente két-három alkalommal keresik fel a bankfiókokat személyes ügyintézésre, az internetbankokban az ügyfelek legalább fele havonta megfordul – írja a Világgazdaság. A teljes cikk a lap hétfői számában olvasható.

Egyszerűbb és gyorsabb

Az OTP Bank lakossági ügyfeleinek csaknem fele rendszeresen használja az OTP internetbankot és a SmartBankot.

Az internetbankot már több mint 1,3 millió ügyfél használja, a SmartBank mobilalkalmazást használó ügyfelek száma meghaladja a 460 ezret. A K&H Bank ügyfelei között az aktív, vagyis a havonta legalább egyszer belépő e-bank-használók aránya 49 százalék, az e-bankot és a mobilbankot is használók, azaz digitálisan aktív ügyfelek aránya pedig 72 százalék.

Az UniCredit lakossági és kisvállalati ügyfélkörének mintegy 40 százaléka használja havi rendszerességgel az internetbanki szolgáltatást.

Az MKB lakossági ügyfeleinek 60, vállalati ügyfelek pedig mintegy 75 százaléka legalább havonta egyszer belép valamelyik digitális csatornára.

Hasonlóan magas számról adott hírt a Budapest Bank: tájékoztatásuk szerint a bankszámlával rendelkező ügyfeleknek náluk is nagyjából a 70 százaléka használja havonta az internetbankot. A Sberbank ügyfeleinek csaknem fele használja aktívan a digitális csatornákat, a CIB-nél arról tájékoztattak, hogy az ügyfelek közel 80 százaléka rendelkezik internetbanki hozzáféréssel, és 40 százalékuknak van CIB Bank Online hozzáférése is.

Érdekes átrendeződés

Az UniGlobal prágai Banki Innovációs Fórumán a tavasszal Joris Driest, a holland ABN Amro Bank internetbanki szakértője beszélt arról, hogy 2012 óta folyamatosan csökken az internetbanki belépések száma, míg a mobilbanki tranzakciók száma több mint háromszorosára emelkedett, s

ma már csaknem hatszor több a mobilon végzett ügylet.

A szakértő szerint súlyos gondot okoz, hogy a most, az EU pénzforgalmi irányelve, a PSD2 alapján piacra lépő digitális szolgáltatókkal szemben a hagyományos bankok nem tehetik meg, hogy csak a számukra leggazdaságosabb csatornát tartsák fenn az ügyfelekkel való kapcsolattartásra.

És itt nem pusztán a klasszikus fiókok jövőjére kell gondolni: a fiókok mellett az internetbankok folyamatos fejlesztését is előírják a szabályozók – jóllehet a jövő tényleg a mobilapplikációké lehet.

Borítókép: Shutterstock

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!