Neten nézünk utána

2020.10.24. 06:00

Akinek szakira van szüksége, itt keresi

A szerelőtől fokozottabb, elsősorban a megbízhatóságáról tanúskodó digitális jelenlétet várunk el.

Forrás: Shutterstock

Ez derül ki az NRC Piackutató legújabb, a Telekom számára készített reprezentatív kutatásából.

Honlap, felhasználói értékelések, online elérhetőség, átlátható módon feltüntetett árak és díjak a kritikus tényezők,

amelyek a legtöbbet nyomják a latban, amikor a magyarok kisvállalkozót választanak.

Mára a szolgáltatókeresés gyakori terepévé a világháló vált:

a válaszadók 54 százaléka online kutakodik,

és mindössze 21 százalékuk lapozgat helyi kiadványokat. Az NRC kutatása szerint a megkérdezettek többsége (57 százalék) családi és baráti ajánlásokra is támaszkodik.

A választ adók 55 százalékának elsődleges szempont, ha a szolgáltató feltünteti tarifáit az online felületén. A válaszadók 40 százalékának fontos, hogy online is tudjon rendelni terméket, szolgáltatást egy kisvállalkozástól.

A megkérdezettek többsége nem azt a szolgáltatót keresi fel, amelyiket legelőször megtalálja, 54 százalék több lehetőséget is mérlegel az első kapcsolatfelvétel előtt. A magyar kkv-k számára komoly kihívást jelent, hogy a megkérdezettek 90 százaléka gyorsan, legkésőbb egy napon belül szeretne választ kapni a megkeresésére.

Klenovszki János, a kutatást készítő NRC ügyvezetője kiemelte:

a netes jelenlét ma már nem versenyelőny, hanem alapfeltétel egy kisvállalkozásnak az életben maradáshoz.

Borítóképünk illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!