Több felhasználó, kevesebb pénz

2022.07.29. 12:05

Bajban van a Facebook pénzcsináló gépezete

A Meta-Facebook most először számol be bevételcsökkenésről.

Az óriásvállalat több évtizedes folyamatos, kimeríthetetlennek bevételnövekedési sorozata véget ért.

A közösségi hálózat első alkalommal számolt be éves bevételcsökkenéséről a második negyedévben, és részint 1 százalékos csökkenést jelentett be, 28,8 milliárd dollárra, és

azt jósolta, hogy a harmadik negyedévben a növekedés még jobban visszaeshet.

Anyavállalata, a Meta összesített nyeresége 36 százalékkal 6,7 milliárd dollárra esett vissza. A Mark Zuckerberg metaverzumos álmainak felépítéséért felelős Reality Labs részleg 2,8 milliárd dollárt veszített a negyedévben.

Eközben a TikTokkal versenyezni kényszerülő Meta újratervezi a Facebookot és az Instagramot, hogy a rendszere a rövid videókra helyezze a hangsúlyt – írja a The Verge .

Bár a Meta bevétele csökken, sikerült a Facebook napi felhasználóinak számát 3 százalékkal, 1,97 milliárdra növelnie, megfordítva ezzel a néhány negyedévvel ezelőtt megfigyelt aggasztó visszaesést. A Meta arról is beszámolt, hogy ma már 2,88 milliárdan használják a közösségi alkalmazásokat – a Facebookot, a Messengert, az Instagramot és a WhatsApp-ot – minden nap, ami 4 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőttihez képest.

Zuckerberg szerint a cég „elköteleződési trendeket” látott, amelyek „erősebbek voltak, mint vártuk” a Facebookon, nagyrészt a videófogyasztás növekedéséből adódóan. Elmondta, hogy a Reels, a vállalat TikTok-ot utánzó rövid formátumú videóformátuma gyorsabban termel bevételt, mint a Stories, miután a vállalat néhány évvel ezelőtt lemásolta azt a formátumot a Snapchatről.

„Ez egy olyan időszak, amely nagyobb intenzitást igényel, és azt várom, hogy kevesebb erőforrással többet érjünk el” – mondta Zuckerberg, s megismételte a közelmúltban az alkalmazottainak a költségek csökkentésével kapcsolatban tett megjegyzéseit.

Úgy gondolom, hogy erősebb és fegyelmezettebb szervezetként fogjuk átvészelni ezt az időszakot.

Borítóképünkön a Facebook vezérigazgatója 2020. július 29-én tanúskodik a képviselőház trösztellenes, kereskedelmi és közigazgatási jogi albizottságának „Online platformokról és piaci erőről” szóló meghallgatásán

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!