A közmédia számára a tartalom fontosabb a nézettségnél, a bevételnél

A közmédia számára a minőségi tartalom fontosabb szempont a nézettségnél, a reklámbevételnél, de ez utóbbiról nem mondhat le éppen a tartalomfejlesztés lehetősége miatt - hangzott el a Napi Gazdaság által szervezett, Üzlet-e a média 2011-ben című konferencia kerekasztal-beszélgetésén szerdán.

MTI

A meghívott szakértők arra reagáltak, hogy egy másik beszélgetésen felmerült: a közmédiában szükség van-e a reklámokra, illetve az azokból befolyó bevételekre.

Schatz Péter, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Sales House igazgatója leszögezte: a reklámlehetőséget törvény biztosítja a számukra, és a reklámfelületek értékesítésével számolnak a közmédiarendszer fejlesztésénél.
   
Elmondta, a közmédia - a kereskedelmi médiával szemben - nem cserélgetheti a műsorokat a nézettségi adatok függvényében. Arról beszélt, a közmédia feladata a minőségi tartalom előállítása, és értékesítési igazgatóként az ő feladata ebben az, hogy a kereskedelmi lehetőségeket kiaknázza.
   
Ókovács Szilveszter, a Duna Televízió vezérigazgatója is azon az állásponton volt, hogy a reklámnak helye van a közmédiában. Ennek kapcsán arról beszélt, hogy a Duna II-es csatornáján szeretnének szeptember 1-jétől egy összművészeti, kulturális adót indítani, ahol például helye lehetne ízléses, prémium kategóriás óra- vagy autóreklámoknak.
   
Felvetette: az-e az érték, amit néznek, illetve, hogy a nézett és a nézhető televízió egyet jelent-e. Közölte, úgy látja, Magyarországon ez nem jelent egyet.
   
"Amelyik televízió nézett, azt én nem feltétlen tartom nézhetőnek is, viszont amit nézhetőnek tartanék, azt pedig nem nézik elegen" - fogalmazott.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!