Mivel járjanak munkába az emberek?

Mi lesz a Körmend Zalalövő vasút sorsa? címmel interpellált Vigh László országgyűlési képviselő.

zaol.hu

Vigh László azon véleményének adott hangot, hogy a korábbi mellékvonal-bezárásokkal egyértelművé vált, hogy azok nem jelentenek valós, érzékelhető megtakarítást. A Fidesz politikusa, bírálva a szakmai előkészítést arról is beszélt, hogy a kormány olyan szakaszokra is lakatot akar tenni, amelyeknek a rekonstrukciója még ma is tart.

-  A Zalalövő-Körmend vasútvonal a választókerületem 2. legnagyobb települését is érinti. Milyen szakmai alapokon áll egy-egy vonal bezárása, ha a szocialista párt frakcióvezetőjének kérésére a számára fontos területeken mégsem zárják be a vonalat?  tette fel a kérdést Vigh László.

- Mivel járjanak munkába az emberek,  ha megszűnik   a vasútvonal, pontosan mekkora megtakarítást remél a tárca a Körmend - Zalalövő szakasz bezárásától?  - folytatta a sort a képviselő.   - Mikor és milyen értékben végeztek ezen a szakaszon utoljára fenntartási, fejlesztési beruházást? Meg maradna-e ez a vasútvonal, ha egy szocialista képviselőtársamat ráveszem, járjon közbe a minisztériumnál?

Hónig Péter miniszter válaszai  szerint a vonalbezárás egy koncepció része, a    személyközlekedést e helyeken buszok   oldják meg, a kérdéses vonalon régóta nem   történt felújítás.

Hónig Péter hangsúlyozta: a korábbi években bezárt vasútvonalakkal kapcsolatban semmilyen panasz nem érkezett hozzájuk. Hozzáfűzte: a döntés meghozatalakor nem a lobbiérdekek, hanem szakmai, gazdasági racionalitás játszott szerepet. Úgy vélte, európai rekordnak számít, hogy Magyarországon 333 milliárd forintot fordítunk közösségi közlekedésre, hogy az ország lakosságának egytizede elérhesse iskoláját, munkahelyét.

Elmondta továbbá, hogy míg Európában az állam mintegy ötven százalékban járul hozzá a közösségi közlekedés költségeihez, addig Magyarországon ez az arány 70 százalék. Véget kell vetni az ágazatban zajló pazarlásnak - hangoztatta.

A konkrét mellékvonallal kapcsolatban azt mondta: az alacsony kihasználtságú és veszteséges, munkanapon vonatonként átlagosan kilenc fő veszi igénybe.

Vigh  László a választ nem fogadta el,  viszontválaszban mondva: ahogy az egészségügy, az oktatás,  úgy a tömegközlekedés sem lehet az emberi létfeltételeket figyelmen kívül hagyó, csupán gazdasági ügy.

Az országgyűlés azonban szavazattöbbséggel (185 igen, 151 nem szavazattal és három tartózkodás mellett) elfogadta a miniszteri választ.


   
Forrás: Zalai Hírlap-Horányi Árpád, MTI

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!