Ön is tájékozódik vásárlás előtt on-line?

ZH - A magyar vásárlók majdnem kilencven százaléka használ internetes keresőket mielőtt egy terméket megvenne, a felhasználók mintegy fele árösszehasonlító oldalakon is böngész, 44 százalékuk pedig az on-line aukciós portálokon is megfordul; a vevők 3 százaléka viszont nem él egyik on-line lehetőséggel sem.

zaol.hu

A Google és a TNS Infratest felmérésből kiderül az is, hogy a legtöbben, a vevők 78 százaléka készpénzben, a termék kiszállításakor szeret fizetni, 46 százalékuk banki átutalást vesz igénybe, s csak 17 százalékuk fizet on-line módon bank-, vagy hitelkártyával.

Az internetes vásárlás nagyobb mértékű elterjedését a megkérdezettek 62-72 százaléka szerint leginkább a csalások és a személyes adatok nem megfelelő biztonsága gátolja, 16-28 százalékuk szerint pedig az, hogy nincs világos és használható leírás a termékről.

A magyarok leginkább a műszaki termékekről és az utazással kapcsolatos szolgáltatásokról szóló információkat szerzik be az internetről.

Az on-line tájékozódásról a felmérésben részt vevő válaszadók többsége úgy vélekedett, hogy az internet segít megtalálni a legjobb terméket, illetve szolgáltatást. Több mint harmadukat befolyásolta abban is, hogy melyik üzletben vásároljon, illetve ugyanennyien a keresgélés közben meggondolták magukat azzal kapcsolatban, hogy melyik terméket vegyék meg.

A felmérésben ezer, 18 és 60 év közötti internetező vett részt, a kutatók 6.830 vásárlást elemeztek.

Forrás: MTI

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!