2008.04.02. 13:44
Felelőséggel dönteni másodpercek alatt
<b>Zalaegerszeg</b> - Csöng a telefon. Egy nem lélegző szívbeteghez hívnak segítséget. A sofőr indul, a mentőirányító megpróbálja lépésről lépésre elmondani a telefonálónak, hogyan kell újraéleszteni a beteget
Ha az orvosi ügyeletet hívjuk, márciustól a mentőszolgálatnál csöng a telefon, s a korábbiakhoz képest már nem az ügyeletes háziorvos dönti el, kimegy-e a beteghez, telefonon ad tanácsot vagy esetleg behívja az ambulanciára, hanem a mentőirányító.
A mentőirányítóknak munkájuk során sokszor a zaklatott és ijedt telefonáló beszámolója alapján kell eldönteni az eset súlyosságát és ennek fényében meghozni a szükséges döntéseket, illetve megadni az útmutatásokat.
Hogy kik fogadják a hívásokat, megtudhatja átszervezésről és mentőirányítók munkájáról szóló csütörtöki cikkünkben. Olvassa el ide kattintva online!