2008.04.25. 02:29
Esélyegyenlőség és tolerancia
Söjtör (haa) - Összesen 12 (zalai és megyehatáron túli) intézményből érkeztek pedagógusok tegnap a település iskolájába, ahol szakmai programon ismerhették meg a Söjtörön évek óta sikerrel alkalmazott integrált oktatási módszer működését.
A söjtöri Deák Ferenc iskola és óvoda 2004 óta foglalkozik halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek integrált oktatásával, nevelésével, nagy hangsúlyt helyezve az esélyegyenlőség biztosítására. A tapasztalatcsere és az együttműködés keresése motiválta a szakmai nap szervezőit, akik arra vállalkoztak, hogy az érdeklődőknek bemutatják kipróbált és eredményesnek bizonyult módszereiket.
- Integrált oktatással már foglalkozó, és a rendszerbe éppen belépni szándékozó iskolákból is érkeztek pedagógusok a programra, amelyet, a pozitív visszajelzések miatt, folytatni szeretnénk a jövőben - mondta el érdeklődésünkre Bedőné Fatér Tímea, az integrációs pedagógiai rendszer helyi vezetője. Mint megtudtuk, a vendégek délelőtt nyílt tanítási órákon ismerkedtek például a differenciált tanulásszervezéssel és a multikulturális tartalom megjelenítésének gyakorlatával, délután pedig szakmai előadásokon vettek részt. A korszerű pedagógiai módszerek közül terítékre került a szöveges értékelés mikéntje, a másság és tolerancia témájának kezelése, valamint a tanár-diák együttműködés újszerű szemlélete is.