2017.05.20. 12:55
Milyen és mennyi kencét használnak a férfiak?
Tusfürdő, sampon és dezodor: ezek a magyar férfiak által leginkább használt szépségápolási termékek - derül ki egy májusi reprezentatív felméréséből, amelyet szerkesztőségünkhöz is eljuttattak a felmérés készítői.
Az 1000 fő bevonásával, a 18-59 éves magyarországi lakosság körében végzett kutatás szerint a férfiak kétharmada havonta 2500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási cikkekre, tizenhét százalékuk pedig a párjuk vagy családjuk segítségét is kikéri a választásnál.
A német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív kutatás eredményeiből kiderült, a magyarországi férfiak továbbra is a tusfürdő, sampon, dezodor szentháromságában hisznek, a havi költésben viszont nincs nagy eltérés a két nem között.
A többség, mindkét nem esetében 2500 forintot vagy annál kevesebbet költ szépségápolási termékekre havonta: a hölgyek 68 százaléka, a férfiaknak pedig 66 százaléka nem megy e fölé az érték fölé. Míg a nőknek csupán 3 százaléka nem vásárol szépségápolási termékeket, addig ez az arány a férfiaknál 15 százalék. Utóbbi szám összefügghet azzal is, hogy a férfiak 17 százaléka inkább "megkér valakit a hozzátartozói közül, hogy válasszák ki és vegyék meg" a szükséges szépségápolási termékeket.
A megkérdezett férfiak döntő többsége legfőképpen tusfürdőt, sampont és dezodort vásárol. Tusfürdőt és sampont a válaszadók 82 százaléka, míg dezodort a 75 százalékuk szokott a kosarába tenni.
A listán a negyedik legnépszerűbb termék kimondottan férfias: borotvahabot a válaszadók 63 százaléka szokott rendszeresen használni. Ezzel összefügghet, hogy bár egyre divatosabbak a szakállápolási készítmények, a friss kutatásból kiderült, a férfiak csupán három százaléka használ ilyen kozmetikumokat.