Belföld

2015.05.12. 10:43

Siófokon a médiavilág - Megkezdődött a Média Hungary

Megkezdődött a média- és reklámipar legnagyobb és legjelentősebb hazai szakmai eseménye, az immár huszadik Media Hungary konferencia, amelyen több mint 200 hazai és nemzetközi szakértő, a hazai médiavilág meghatározó személyiségei, vezetői két napon át a médiapiac és a kapcsolódó iparágak legfrissebb fejleményeiről és üzleti kilátásairól tanácskoznak.

Osváth Sarolta

A Média Hungary ezúttal is fontos, nemcsak a szűken vett szakma, hanem a társadalom aktuális kérdéseire is keresi a választ: Az idei év fő témája a digitális forradalom, és a közösségi média előretörésének hatásai, összefüggésben azzal, hogy magára talál-e és hogyan kaphat új erőre a hazai médiapiac. A konferencia mindkét napján öt teremben zajlanak az előadások és fórumbeszélgetések.

A konferenciát kedd délelőtt Karas Mónika, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnöke nyitotta meg, köszöntőjében méltatta 20 éves rendezvény jelentőségét. Nagyívű előadást tartott a médiapiac mögöttünk lévő két évtizedéről Chris Dziadul, a Broadband TV News vállalat tulajdonosa és társalapítója (Nagy-Britannia), aki képet adott a közép-európai média helyzetéről a 90-es évek közepétől napjainkig. Kitért arra, hogy mi várható, merre tart a következő években a nemzetközi és a hazai médiapiac, hogyan hatnak a nemzetközi trendek a közép-európai viszonyok közt. Elemezte a tartalomgyártók, a televíziós csatornák, illetve a műsorterjesztők viszonyának, valamint a fogyasztói szokások és elvárások változását, s a tartalompiac új trendjeit, nyertes és vesztes szereplőit. Bruce Tuchman, az AMC Networks International – Central Europe elnöke Média 2015 című előadásában az európai audiovizuális tartalomszolgáltatói piac irányairól, a digitalizáció hatása az üzleti modellek összefüggéseiről beszélt. Kápolnai András, az Antenna Hungária vezérigazgatója Új szerepek, régi szereplők címmel a műsorterjesztés piacának változásait ismertette.

A „Sasok és struccok" – mottó jegyében zajló két napos konferencián olyan izgalmas témákat érintő előadások és szakmai beszélgetések hangzanak majd, mint például az, hogy vajon miért a könnyzacskóinkra hajtó reklámok tarolnak a közösségi médiában, vagy mi az a neuromarketing, sikeresek-e a nők az üzleti életben, mit tud Y és Z generáció, amit az előzőek nem.

Többek között előadást tart Yvonne Dederick (TV2), Szabó László Zsolt (MTVA), Kolosi Péter (RTL), Varga Zoltán (Central Médiacsoport), Tiszttartó Titusz (Class FM), Mihók Attila (MediaWorks), Málnay B. Levente (AMC), Vidus Gabriella (R-Time), Rajki Annamária (Magyar Telekom, TV GO), vitákat illetve beszélgetéseket vezet Pokorny Lia, Hajós András, Kálmán Olga, Bochkor Gábor és Sebestyén Balázs.

Kiadónk, a Pannon Lapok Társasága ügyvezetésének elnöke, Szabó Miklós a Menekülés a győzelembe címmel meghirdetett kerekaszatal-beszélgetésen vesz részt Varga Zoltán (Central), Király Mária (Ringier-AxelSpringer), Hivatal Péter (Metropol) és Mihók Attila (Mediaworks) társaságában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!