Belföld

2012.08.06. 05:16

Vonzó akciók, nagy leárazások

Zalaegerszeg – Az idôjárás és a vásárlók pénztárcája is megszabja mikor és milyen mértékû legyen a szezonvégi akció. Napsütésbôl idén nem volt hiány, ám a büdzsé a legtöbb háztartásban meglehetôsen szűkre szabott. Hol előbb, hol később, mindenesetre mára a legtöbb üzlet kirakatában megjelentek az akciókról árulkodó feliratok.

Péter Gyöngyi

Vásárló sehol, de csak néhány percre maradt árván a bolt: pillanatok alatt benépesült, a nézelődők szinte alig fértek be. – Nem mindegy, hogy ugyanazt a pólót 5 ezer forintért vagy éppen 2 ezerért tudom megvenni. Éppen ezért, ha van időm, megnézem a kínálatot, rápillantok az akciós termékekre – derült ki Csóka Zita szavaiból. A fiatal lány barátnőjével lépett a butikba: Nem a barátságosabb árcédulák csalták be őket, konkrét elképzelésekkel érkeztek: – Általában célirányosan keresgélek, most például esküvőre szeretnék ruhát vásárolni, de azért nyilván figyelek az árleszállításokra is. Ha a kettő egybeesne, vagyis olyan alkalmi ruhát találnék, ami egyúttal akciós is, az külön jó lenne – jegyezte meg mosolyogva Karát Eszter.

– A helyzet egyébként az, hogy többnyire a szezonvégi akciókra mindig elfogy a pénzem, amit nyárra kuporgattam össze... A zalaegerszegi Misso üzlet tulajdonosa, Hantosné R. Hajnalka még csak a minap akasztotta ki az ajtóra az engedményekről szóló táblát. – Figyelem nyilván a konkurens üzletek lépéseit, mert muszáj, de a saját megítélésem alapján kezdek akcióba. Idén például kéthetes „csúszásban” vagyunk az előző évekhez képest. Most jó nyarunk van, több a napsütés, mint az előző években – összegzett.

– Igazából rengeteg dolog befolyásolja, mikor indítja az ember a kiárusítást: mennyi van még a nyári készletből, mennyire van kereslet a szezonális termékekre, hogy alakul az időjárás... Régen sem hirdettek persze az üzletek már szezon közepén szezonvégi akciókat, de a válság és az égiek küldte sok eső miatt az utóbbi években megszokottá vált, hogy szinte nyár elején olcsóbban juthatott az ember az áhított portékához. A kereskedők többsége 30- 40 százalékos engedményt kínál, nagyjából ennyit bír el az árrés. Az 50 százalék jobbára már a plafon, de ez, illetve az ennél nagyobb mérték inkább a korábbi készletből megmaradt, mérethiányos darabokra érvényes. Horváth Krisztina Nagykanizsa mellől érkezett családjával a megyeszékhelyre. 



– Igaz, hogy nem az árleszállítások miatt jöttünk, de, ha már itt vagyunk, azért az akciós árut is megnézzük – mondta, miközben egy tetszetős lábbelit vett a kezébe. – Ha kifejezetten egy adott ruhához nézek cipőt – ahogy most is –, akkor nem mindig mérvadó, hogy akciós vagy sem. Ha minden szempontból megfelel és olcsóbb is, az persze dupla öröm – fogalmazott Hácskóné Kovács Tímea, miközben körbepásztázta a kínálatot. Hozzátette, amúgy sem az a „shoppingolós” típus.

– Megnézem az engedményes termékeket is, de ha nincs szükségem egyikre vagy másikra, akkor lehet olcsóbb, pusztán a kedvezőbb ára miatt nem veszem meg. A megyeszékhelyi Erró Cipőszaküzlet tulajdonosa, Erdélyi Tibor már július eleje óta igyekszik a vásárlók kedvében járni és megkezdte az árleszállításokat. – Ha az egyik kereskedő kiteszi a táblát az akciókról, akkor a másik sem szeretne lemaradni. Régebben augusztus 10- e körül kezdődtek az akciók, most előbbre tolódott minden, például azért is, mert 20-a után a legtöbb esetben megérkezik már az őszi kollekció – indokolt a szakember, aki a kereskedelemben több mint két évtizedes tapasztalatot mondhat magáénak.

– Sokat számít az, hogy szezonvégi kiárusítást hirdet az ember, ennek nyomán ugyanis érezhetően nő a kereslet. Az egerszegi Divat Box kirakata is arra sarkall, hogy benyisson az ember az üzletbe, hiszen a polcokról szintén engedményes ruhák kacsintgatnak az emberre. Június közepén már megjelentek az első csábító számok, melyek azóta még vonzóbbá váltak.

– Egyre korábban kell sajnos kezdeni, egyre többen megvárják az akciókat – számolt be tapasztalatairól Herczeg- Kiss Eszter üzletvezető. – Abból a szempontból persze ez nem rossz, hogy a kedvezményes ár miatt azok is megvásárolják a minőségi termékeket, akik amúgy nem tudnák: van például olyan törzsvásárlónk, aki az ilyen módon szerzett pozitív tapasztalat miatt tért vissza újra és újra. Azt is megfigyelhették egyébként az üzletben dolgozók, hogy az utóbbi időben az emberek sokkal jobban ragaszkodnak a minőséghez és vesznek inkább kevesebb, de lehetőleg hosszú távra szóló portékát.

– A 30-40 százalékosnál kisebb engedmény nem mozdítja meg az embereket. Az árleszállításokkal pedig egyértelműen fellendül a forgalom – folytatta az üzetvezető. Hozzátette, természetesen a reklámtól nem lehet eltekinteni: hirdetésekkel is értesítik erről az embereket, törzsváráslóiknak sms-t küldenek, de az azonnali hatást a közösségi oldalon megjelentetett felhívás kapcsán érzik: – Gyakorlatilag fél órával azután, hogy kiírjuk, már szembesülünk a reakcióval.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!