Belföld

2008.06.21. 02:28

Az autópálya hiányzott

<b>Zalaegerszeg - </b>A hír igaz: a megyeszékhely sokáig versenyben volt a Mercedes-gyár letelepítéséért, s állítólag egészen a végső döntésig reális alternatívaként tekintettek rá a német cég képviselői.

Kovács Krisztián

Ezért a város vezetőinek nincs rossz érzése a Kecskemétet favorizáló döntés miatt, mivel úgy látják, a projekt kidolgozásába fektetett munka, az előkészítés és a rengeteg friss tapasztalat biztosan megtérül. Minderről dr. Gyimesi Endre polgármester és Gyutai Csaba alpolgármester szólt tegnapi sajtótájékoztatóján, több alkalommal is hangsúlyozva: az északi ipari parkban hasonló léptékű beruházást már kész projekt birtokában tud fogadni a város, az elkészült anyagokat fel lehet használni a későbbi lobbitevékenység során. Kérdésünkre a két városvezető elmondta: jelenleg is zajlanak tárgyalások potenciális beruházókkal, továbbá bíznak abban, hogy a Mercedes kecskeméti berendezkedésével párhuzamosan Egerszegre is települ majd olyan cég, amelyik beszállítóként dolgozik az autógyárnak.

- Az eddigi titoktartás oka az volt, hogy erre kérte a Mercedes a tárgyalópartnereket, s lám, Romániában, ahol a sajtó már kész tényként kezelte a német autógyár letelepedését, végül nem valósul meg a beruházás. Mi gratulálunk Kecskemétnek, s bár a cég érkezése városunk számára is nagy jelentőségű lett volna, úgy látjuk, ezúttal az ezüstérem is szépen csillog - fogalmazott dr. Gyimesi Endre. Hozzátette: az első időszakban nem sok esélyt látott a sikerre, így az, hogy végül az utolsó pillanatig számoltak Zalaegerszeggel, felér egy presztízsgyőzelemmel.

A kedvezőtlen döntés oka közlekedési-földrajzi helyzetünkben, és az autópálya hiányában keresendő, folytatta a polgármester. Mint mondta, a kormányzati körökkel is kapcsolatban álltak mindvégig, és nem tapasztaltak elzárkózást Zalaegerszeg támogatásától, az együttműködés harmonikus volt. Ugyanakkor tény, hogy a Nyugat-Dunántúlon immár a fejlődés gátját jelenti a kiépítetlen közlekedési infrastruktúra, tette hozzá.

Gyutai Csaba köszönetet mondott a Városfejlesztő Zrt. és a projektmenedzser ITD Hungary munkatársainak, megjegyezve, hogy utóbbi szervezet szerint Zalaegerszeg nagyon erős, színvonalas projektet készített elő. Tette ezt a város annak ellenére, hogy a kormányzat elsősorban a kelet-magyarországi infrastruktúra-fejlesztéseket támogatja, rontva ezzel a Dunántúl pozícióit, mondta.

- Most nekünk 43 kilométer autópálya-csatlakozás hiányzott - jegyezte meg az alpolgármester, aki arról is szólt, hogy a Mercedes-beruházás előkészítői rendkívüli alapossággal világították át a várost, a munkaerő-piaci, oktatási, szakképzési és kulturális helyzetet egyaránt vizsgálva. A remények szerint jó hírét viszik Egerszegnek.

Végül megtudtuk: a Magna Steyr volt az a másik - osztrák-kanadai - cégcsoport, amelynek letelepítése érdekében korábban tárgyalásokat folytatott a városvezetés, ám a cég menedzsmentje elhalasztotta a döntést.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a zaol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!