2006.07.14. 02:29
Ellenőrző körúton
Balatongyörök - Június közepén kezdte megaz idegenforgalmi vendéglátóegységekre vonatkozó ellenőrzéséta Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség. Tegnapi útjuk alkal-mával velük tartottunk.
A balatongyöröki strand bejáratánál a fogyasztóvédelem munkatársaival inkognitóba burkolóztunk, s ártatlan turistaként léptünk a fürdőhely területére. Helyet foglaltunk az első utunkba kerü- lő vendéglátóegységnél, egy pizzériánál, s próbavásárlásként italt rendeltünk. Étlapot kaptunk csupán, így nem voltunk tisztában a rendelt nedűk árával. Ezután levetettük álarcunkat az egyik felügyelő bemutatta igazolványát és felhívta a pizzéria tulajdonosának figyelmét arra, hogy ülő fogyasztás esetén az itallapot minden esetben, kérés nélkül a vendég rendelkezésére kell bocsátani. Ezután kezdetét vette az alapos, mindenre kiterjedő vizsgálat.
A működési engedély és a vásárlók könyvének megtekintése után a vevőpult következett a nyitva tartást, a kategóriába sorolást és a panaszfelügyeleti szerveket jelző táblák a helyükön voltak. Ezután beléptünk az előkészítő helyiségbe és a konyhábaa mérleget hitelesítették, a hűtőkben megfelelően tárolták az élelmiszert. A fagylaltospultnál a felügyelő elkérte a fagylaltforgalmi naplót, majd ellenőrizte, fogyasztásra alkalmas-e a készítmény. Az egyik hűtőbe benézve szúrópróbaszerűen megtekintette az üdítőitalok szavatossági lejáratának időpontját. Mivel minden esetben a helyszínen kell tartani a beszerzési számlákat, azokat is ellenőrizték a tulajdonos mikor és kitől vette az árut, illetve meddig lehet felhasználni azokat. Az ellenőrzés végén kiderült, a pizzériában az árak megállapításával, közlésével és feltüntetésével kapcsolatban lehet kifogással élni. A tulajdonos a megállító táblára hivatkozott, miszerint az tartalmazza az árakat, de a felügyelők kihangsúlyozták, hogy az nem elég az asztaloknál is tájékozatni kell a vendégeket az árakról. A vizsgálat végén az ellenőrök felvették a jegyzőkönyvet a tulajdonosnak szabálysértési eljárással kell majd szembenéznie.
Következő megállóhelyünkön, a Parti Pizzériában sem volt gond a megrendelt ital mennyiségével a poharakat csurig töltötték. Eszembe öltött, vajon nem azért van ez így, mert már értesültek a vendéglátósok a fogyasztóvédők razziájáról? A dokumentumok átnézése után az ellenőr a hitelesített italkimérő eszközöket kérte a négycentes mérő azonnal előkerült, a kétcentes némi késéssel. A hűtőkben külön tárolták a pizzafeltéteket, a lángos- és palacsintatésztát, a húsokat. Itt szóba került, hogy a húsokat is le lehet fagyasztani, csupán a megfelelő adattartalmú címkével kell ellátni, amely tartalmazza a vásárlást igazoló számlaszámot, továbbá a vétel és a lejárat időpontját. Úgy tűnt, minden rendben van, ám közbeszólt az a fránya, lejárt hitelesítésű mérleg. Miközben az ellenőrök feljegyezték a mérésügyi szabálysértésről szóló jegyzőkönyvet, megkérdeztem az üzletvezetőt, elégedett-e az elmúlt hetek forgalmával. Mint kiderült, az első idényt tölti a Balatonnál, de nincs elkeseredve a rossz időjárás és a focivilágbajnokság miatt kevesebben jöttek ugyan a partra, de az igazi szezon úgyis július közepétől indul be igazán. Úgy véli, a Balaton imázsát sokan lejáratják, inkább népszerűsíteni kellene a magyar tengert.
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
A működési engedély és a vásárlók könyvének megtekintése után a vevőpult következett a nyitva tartást, a kategóriába sorolást és a panaszfelügyeleti szerveket jelző táblák a helyükön voltak. Ezután beléptünk az előkészítő helyiségbe és a konyhábaa mérleget hitelesítették, a hűtőkben megfelelően tárolták az élelmiszert. A fagylaltospultnál a felügyelő elkérte a fagylaltforgalmi naplót, majd ellenőrizte, fogyasztásra alkalmas-e a készítmény. Az egyik hűtőbe benézve szúrópróbaszerűen megtekintette az üdítőitalok szavatossági lejáratának időpontját. Mivel minden esetben a helyszínen kell tartani a beszerzési számlákat, azokat is ellenőrizték a tulajdonos mikor és kitől vette az árut, illetve meddig lehet felhasználni azokat. Az ellenőrzés végén kiderült, a pizzériában az árak megállapításával, közlésével és feltüntetésével kapcsolatban lehet kifogással élni. A tulajdonos a megállító táblára hivatkozott, miszerint az tartalmazza az árakat, de a felügyelők kihangsúlyozták, hogy az nem elég az asztaloknál is tájékozatni kell a vendégeket az árakról. A vizsgálat végén az ellenőrök felvették a jegyzőkönyvet a tulajdonosnak szabálysértési eljárással kell majd szembenéznie.
Következő megállóhelyünkön, a Parti Pizzériában sem volt gond a megrendelt ital mennyiségével a poharakat csurig töltötték. Eszembe öltött, vajon nem azért van ez így, mert már értesültek a vendéglátósok a fogyasztóvédők razziájáról? A dokumentumok átnézése után az ellenőr a hitelesített italkimérő eszközöket kérte a négycentes mérő azonnal előkerült, a kétcentes némi késéssel. A hűtőkben külön tárolták a pizzafeltéteket, a lángos- és palacsintatésztát, a húsokat. Itt szóba került, hogy a húsokat is le lehet fagyasztani, csupán a megfelelő adattartalmú címkével kell ellátni, amely tartalmazza a vásárlást igazoló számlaszámot, továbbá a vétel és a lejárat időpontját. Úgy tűnt, minden rendben van, ám közbeszólt az a fránya, lejárt hitelesítésű mérleg. Miközben az ellenőrök feljegyezték a mérésügyi szabálysértésről szóló jegyzőkönyvet, megkérdeztem az üzletvezetőt, elégedett-e az elmúlt hetek forgalmával. Mint kiderült, az első idényt tölti a Balatonnál, de nincs elkeseredve a rossz időjárás és a focivilágbajnokság miatt kevesebben jöttek ugyan a partra, de az igazi szezon úgyis július közepétől indul be igazán. Úgy véli, a Balaton imázsát sokan lejáratják, inkább népszerűsíteni kellene a magyar tengert.
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
A működési engedély és a vásárlók könyvének megtekintése után a vevőpult következett a nyitva tartást, a kategóriába sorolást és a panaszfelügyeleti szerveket jelző táblák a helyükön voltak. Ezután beléptünk az előkészítő helyiségbe és a konyhábaa mérleget hitelesítették, a hűtőkben megfelelően tárolták az élelmiszert. A fagylaltospultnál a felügyelő elkérte a fagylaltforgalmi naplót, majd ellenőrizte, fogyasztásra alkalmas-e a készítmény. Az egyik hűtőbe benézve szúrópróbaszerűen megtekintette az üdítőitalok szavatossági lejáratának időpontját. Mivel minden esetben a helyszínen kell tartani a beszerzési számlákat, azokat is ellenőrizték a tulajdonos mikor és kitől vette az árut, illetve meddig lehet felhasználni azokat. Az ellenőrzés végén kiderült, a pizzériában az árak megállapításával, közlésével és feltüntetésével kapcsolatban lehet kifogással élni. A tulajdonos a megállító táblára hivatkozott, miszerint az tartalmazza az árakat, de a felügyelők kihangsúlyozták, hogy az nem elég az asztaloknál is tájékozatni kell a vendégeket az árakról. A vizsgálat végén az ellenőrök felvették a jegyzőkönyvet a tulajdonosnak szabálysértési eljárással kell majd szembenéznie.
Következő megállóhelyünkön, a Parti Pizzériában sem volt gond a megrendelt ital mennyiségével a poharakat csurig töltötték. Eszembe öltött, vajon nem azért van ez így, mert már értesültek a vendéglátósok a fogyasztóvédők razziájáról? A dokumentumok átnézése után az ellenőr a hitelesített italkimérő eszközöket kérte a négycentes mérő azonnal előkerült, a kétcentes némi késéssel. A hűtőkben külön tárolták a pizzafeltéteket, a lángos- és palacsintatésztát, a húsokat. Itt szóba került, hogy a húsokat is le lehet fagyasztani, csupán a megfelelő adattartalmú címkével kell ellátni, amely tartalmazza a vásárlást igazoló számlaszámot, továbbá a vétel és a lejárat időpontját. Úgy tűnt, minden rendben van, ám közbeszólt az a fránya, lejárt hitelesítésű mérleg. Miközben az ellenőrök feljegyezték a mérésügyi szabálysértésről szóló jegyzőkönyvet, megkérdeztem az üzletvezetőt, elégedett-e az elmúlt hetek forgalmával. Mint kiderült, az első idényt tölti a Balatonnál, de nincs elkeseredve a rossz időjárás és a focivilágbajnokság miatt kevesebben jöttek ugyan a partra, de az igazi szezon úgyis július közepétől indul be igazán. Úgy véli, a Balaton imázsát sokan lejáratják, inkább népszerűsíteni kellene a magyar tengert.
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
Következő megállóhelyünkön, a Parti Pizzériában sem volt gond a megrendelt ital mennyiségével a poharakat csurig töltötték. Eszembe öltött, vajon nem azért van ez így, mert már értesültek a vendéglátósok a fogyasztóvédők razziájáról? A dokumentumok átnézése után az ellenőr a hitelesített italkimérő eszközöket kérte a négycentes mérő azonnal előkerült, a kétcentes némi késéssel. A hűtőkben külön tárolták a pizzafeltéteket, a lángos- és palacsintatésztát, a húsokat. Itt szóba került, hogy a húsokat is le lehet fagyasztani, csupán a megfelelő adattartalmú címkével kell ellátni, amely tartalmazza a vásárlást igazoló számlaszámot, továbbá a vétel és a lejárat időpontját. Úgy tűnt, minden rendben van, ám közbeszólt az a fránya, lejárt hitelesítésű mérleg. Miközben az ellenőrök feljegyezték a mérésügyi szabálysértésről szóló jegyzőkönyvet, megkérdeztem az üzletvezetőt, elégedett-e az elmúlt hetek forgalmával. Mint kiderült, az első idényt tölti a Balatonnál, de nincs elkeseredve a rossz időjárás és a focivilágbajnokság miatt kevesebben jöttek ugyan a partra, de az igazi szezon úgyis július közepétől indul be igazán. Úgy véli, a Balaton imázsát sokan lejáratják, inkább népszerűsíteni kellene a magyar tengert.
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
Következő megállóhelyünkön, a Parti Pizzériában sem volt gond a megrendelt ital mennyiségével a poharakat csurig töltötték. Eszembe öltött, vajon nem azért van ez így, mert már értesültek a vendéglátósok a fogyasztóvédők razziájáról? A dokumentumok átnézése után az ellenőr a hitelesített italkimérő eszközöket kérte a négycentes mérő azonnal előkerült, a kétcentes némi késéssel. A hűtőkben külön tárolták a pizzafeltéteket, a lángos- és palacsintatésztát, a húsokat. Itt szóba került, hogy a húsokat is le lehet fagyasztani, csupán a megfelelő adattartalmú címkével kell ellátni, amely tartalmazza a vásárlást igazoló számlaszámot, továbbá a vétel és a lejárat időpontját. Úgy tűnt, minden rendben van, ám közbeszólt az a fránya, lejárt hitelesítésű mérleg. Miközben az ellenőrök feljegyezték a mérésügyi szabálysértésről szóló jegyzőkönyvet, megkérdeztem az üzletvezetőt, elégedett-e az elmúlt hetek forgalmával. Mint kiderült, az első idényt tölti a Balatonnál, de nincs elkeseredve a rossz időjárás és a focivilágbajnokság miatt kevesebben jöttek ugyan a partra, de az igazi szezon úgyis július közepétől indul be igazán. Úgy véli, a Balaton imázsát sokan lejáratják, inkább népszerűsíteni kellene a magyar tengert.
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
Évről évre csökkenő forgalomról számolt be Tamási Tibor vállalkozó, a Party Grill vendéglátóegység üzletvezetője is, aki már évek óta dolgozik a fürdőhelyen. Mint elmondta, évente többször ellenőriznek a hatóságok a balatongyöröki strandon, nemcsak a fogyasztóvédők, hanem az ÁNTSZ, az APEH és a Munkavédelmi Felügyelőség is. A fogyasztóvédelem munkatársainak kiterjedt vizsgálata során kiderült, az üzletvezető nem tudja bemutatni a sör vásárlását igazoló számlát, mert már odaadta a könyvelőjének. Mivel azonban az eredeti vagy a fénymásolt bizonylatokat a helyszínen kell tartani, a hatgyermekes családapának bizonylati fegyelem megsértésével kell számolnia - döntés 30 napon belül születik.
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
A körséta első három helyszínén tehát mindenhol akadtak hiányosságok. Erdei Lehel, a Zala Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója érdeklődésünkre elmondta, az idegenforgalmi egységek ellenőrzését június 15-én kezdték meg, a vizsgálatok pedig augusztus 18-án fejeződnek be. A vendéglátóegységek mellett a szálláshelyeket és a nyaralási cikkek forgalmazóit is ellenőrzik. Június 27-28-án több megye részvételével koncentrált vizsgálatot tartottak Zalában. Ekkor összesen 88 idegenforgalmi vendéglátóegységet ellenőriztek, s 55 esetben éltek kifogásolással, ami 62,5 százalékos kifogásolási aránynak felel meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb esetben a vállalkozók elfelejtik az árakat a megfelelő módon feltüntetni. Mint az igazgató kihangsúlyozta, az eddigi vizsgálatok eredménye a tavalyihoz hasonló képet mutat a múlt évi problémák jelentkeztek többnyire idén is, ami azt jelenti, hogy a vállalkozók többsége nem tanult a hibákból.
üsmsFotó Melles Ferenc
üsmsFotó Melles Ferenc
üsmsFotó Melles Ferenc